خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/13 - 11:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

کمبود منابع مالی، مانع عدم تعیین تکلیف وضعیت شغلی دهیاران/بهره مندی از تجارب افراد باسابقه ضروری است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: حمایت از دهیاران بر اساس لایحه تقدیمی دولت بررسی می شود.

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص روند فعالیت دهیاران باسابقه در کشور و حمایت و بهره گیری از تجارب آنها در اداره امور روستاها، گفت: امکان تغییر دهیاران پس از برگزاری انتخابات وجود دارد و این مهم در حالیست که برخی از این افراد سالها در حال خدمت به مردم بوده اند.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین برای حمایت و استخدام این افراد، وزارت کشور باید لایحه منسجمی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد تا مشکلات برخی از دهیاران برطرف شود.



وی ادامه داد: حضور دهیاران در مجموعه های دهیاری همواره بر اساس قانون کار بوده لذا در صورت علاقه مندی به فعالیت در شهرداری ها و دیگر مجموعه های اداری باید از طریق شرکت در آزمون های استخدامی اقدام کنند؛ البته می توان سابقه حضور در دهیاری و فعالیت هایشان را به عنوان امتیاز در نظر گرفت.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان نمی توانند برای رفع مشکلات استخدامی دهیاران طرح ارائه کنند زیرا  بار مالی دارد اما می توان بر اساس لایحه تقدیمی دولت بسیاری از دغدغه ها را برطرف کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 322468
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار