خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/21 - 17:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی از هرمزگان مطرح شد؛

کرونا و مشکلات ساختاری دو مشکل عمده برای صنعت گردشگری استان هرمزگان

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر دو روزه کمیسیون به استان هرمزگان گفت: شیوع اپیدمی کرونا خسارات سنگینی به این استان جنوبی کشور وارد کرده است و بسیاری از مشاغلی که در این استان از جهت گردشگری کسب درآمد داشتند دچار مشکل شده اند.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درمورد سفر دو روزه اعضای کمیسیون فرهنگی به استان هرمزگان گفت: با توجه به قابلیت استان هرمزگان برای جذب گردشگر داخلی و خارجی، بخشی از مشکلات در این راستا مربوط به ساختار مدیریتی و قسمتی مربوط به تداخل وظایف دستگاه های مختلف است.



نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: شیوع اپیدمی کرونا خسارات سنگینی به این استان جنوبی کشور وارد کرده است و بسیاری از مشاغلی که در هرمزگان از جهت گردشگری کسب درآمد داشتند دچار مشکل شده‌اند، در جمع بندی جزئیات این سفر تمام این موضوعات به دستگاه های مختلف به ویژه وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری تاکید خواهیم کرد تا فکر عاجلی برای رونق گردشگری دوباره این استان داشته باشند.



منتظری یادآورشد: در ادامه سفر دو روزه؛ اعضای کمیسیون بازدیدی از جزیره قشم و برنامه شب‌های فرهنگی این منطقه آزاد داشتند، این برنامه با محوریت مساجد انجام می‌شود. در کنار جنبه مردمی که این برنامه‌ها دارند به تفریحات سالم، شادی و نشاط مردم با توجه به بعد معنوی آن بسیار توجه شده است.



وی ادامه داد: در جزیره قشم بیش از ۳۰۰ مسجد وجود دارد که این تعداد از مساجد ظرفیت بزرگی برای این جزیره توریست پذیر محسوب می‌شود، از دیگر مساجد تاریخی و قدیمی این جزیره، می‌توان مسجد صالح حسن، ‌مسجد شیخ احمد یحیی، مسجد معین، مسجد جامع احمد سعید، مسجد سوتیله، مسجد زیرانگی، مسجد ملاموسی، مسجد هذر، مسجد بازار،‌ مسجد ملاحسن، مسجد گلی، مسجد میر هاشم، مسجد محمدعلی تقی، مسجد حاج حسن، مسجد طراز و مسجد امام حسین (ع) را نام برد که به دلیل ساختار الگوی جمعیتی از شیعه و سنی در این جزیره نمونه مثال زدنی از وحدت را شاهد هستیم، برخی از این مساجد در اثر گذشت زمان تخریب و برخی از آن‌ها نیز توسط اهالی تعمیر و تجدید بنا شده است. 



نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مردمان قشم آیین های زیبایی در راستای تحکیم بنیان خانواده و افزایش جمعیت داشتند، به فرض مثال  بیش از ۴۰ زوج مراسم ازدواج خود را به صورت جمعی برگزار کردند، ویژگی این ازدواج به اینگونه بود که خیرین آستین همت بالا زده و این جوانان را به لحاظ خودجوش حمایت مادی می‌کنند، رئیس منطقه آزاد قشم در این مراسم قول دادند که به لحاظ مسکن و ایجاد فرصت شغلی آنها را حمایت کنند.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: نشستی با امام جمعه قشم، رئیس منطقه آزاد و معاون فرهنگی مناطق آزاد برگزار شد و پیرامون این نشست توجه به پیوست فرهنگی مناطق آزاد بود که مصوب گردید، بحث، گفت وگو مدل پیوست فرهنگی مناطق آزاد با الهام از پیوست فرهنگی کل در کمیسیون فرهنگی پیگیری و بررسی شود و در ادامه دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی و فرهنگی به صورت جزئی مطرح شد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 331027
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار