خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/08 - 10:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
گودرزی پاسخ داد:

چالش‌های سعد حریری برای تشکیل کابینه جدید لبنان چیست؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چالش های پیش روی تشکیل کابینه جدید لبنان را تشریح کرد.

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به اهمیت تشکیل کابینه جدید لبنان و چالش پیش روی سعد الحریری، گفت: لبنان همواره صحنه رقابت بازیگران و قدرت های فرامنطقه ای مانند فرانسه و ایالات متحده و همچنین کشورهای منطقه ای مانند سعودی ها بوده است.



نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین بایدآور شد عدم توازن در قدرت های سیاسی درون کشور لبنان نیز همواره موجب خنثی شدن دستیابی به راهکار تفاهم شده و این امر طولانی شدن تشکیل کابینه را رقم زده است.



وی ادامه داد: در این بین نیز باید اذعان کرد احزاب پیر و فرسوده ای در لبنان وجود دارند که با سهم خواهی های خود صرفا سنگ اندازی در راه تشکیل کابینه می کنند و این امر در حالیست که از اقبال مردمی برخوردار نیستند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که احزاب و جریان های قدیمی لبنان از افراد صاحب نفوذ  و موثر تشکیل شده اند که بین سیاستمداران نفوذ خوبی دارند، تصریح کرد: در واقع این احزاب دارای تشکیلات گسترده نیستند اما چالش ایجاد می کنند. به عنوان مثال می توان به سمیر فرید جعجع سیاستمدار لبنانی یا جریان قوات لبنان اشاره کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به چالش های درونی و بیرونی حاکم بر روند تشکیل کابینه جدید در لبنان، اما باید تاکید کرد که جامعه لبنان به یکباره به ثبات می رسد از این رو رایزنی هایی که هم اکنون در این کشور صورت گرفته به زودی منجر به نتیجه خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 255842
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار