خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/27 - 09:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
سلیمی بیان کرد:

پیگیری برای رفع موانع صادرات سیب درختی/هزینه نگهداری این محصول در سردخانه‌ها باید منطقی و عادلانه شود

نماینده مردم سمیرم در مجلس، ضمن بیان روند پیگیری رفع مشکل تولیدکنندگان سیب درختی از مکاتباتی با رییس جمهور و وزرای صمت و جهاد کشاورزی برای موانع صادرات و عادلانه و منطقی شدن هزینه نگهداری این محصول در سردخانه‌ها خبر داد.

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نحوه پیگیری مشکل تولیدکنندگان سیب درختی حوزه انتخابیه خود، گفت: امسال کشاورزان این منطقه با توجه به هزینه زیادی که برای تولید و نگهداری سیب داشتند با این هدف که محصول خود را برای صادرات آماده کنند در سردخانه گذاشتند.



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سال گذشته هزینه نگهداری سیب درختی در سردخانه‌ها هر کیلو 1250 تا 1300 تومان بود اما امسال این رقم برای هرکیلو 2500 تومان در نظر گرفته شده که تقریبا دو برابر شده است آن هم در شرایطی که هزینه تولید سیب برای هر کیلو حدود 20 هزار تومان تمام شده است و اگر کشاورزان بخواهند محصول خود را در بازار داخلی به فروش برسانند پاسخگوی نیازشان نخواهد بود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: متاسفانه موانعی از جمله عوارض گمرکی، تعرفه بالا و شرایط سختی که دولت دارد باعث شد کشاورزان نتوانند محصول سیب خود را صادر کنند و این مشکل نه تنها برای تولیدکنندگان سیب در سمیرم بلکه برای کشاورزان ارومیه و دماوند نیز وجود دارد.



عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما هم‌اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم و با رییس جمهور و وزرای صمت و جهاد کشاورزی نیز مکاتباتی داشته‌ایم که هم هزینه نگهداری سیب در سردخانه‌ها منطقی و عادلانه و هم موانع صادرات این محصول رفع شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 374793
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار