خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/14 - 16:51
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
سرویس : استان ها
گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان گیلان(قسمت اول)؛

پیگیری انجام اقدامات لازم برای تداوم سوخت‌رسانی در استان گیلان/پیگیری افتتاح پروژه احداث سدهای ماسال، تالش و شفارود و پل اسالم /پیگیری رفع فرسودگی و ضعف شبکه برق فومن و شفت/ پیگیری عملیات تغییر کلاس خط لوله گاز صادراتی در شیلات محله شهر لوندویل

اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه به منظور حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی از حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.



در این گزارش اقدامات نمایندگانی همچون محمدرضا احمدی، حسن محمدیاری، خلیل بهروزی فر و غلامرضا مرحباء تشریح شده است.



 



پیگیری مطالبات صنف خواروبار فروشان و عمده فروشان مواد غذایی شهرستان رشت



محمدرضا احمدی در مورد اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت:  در این مدت با حضور در مرکز بهداشت رشت ضمن بازدید از این مرکز، نشستی هم با نمایندگان مراکز بهداشت این شهر داشتیم. همچنین نشستی با ریاست اداره تامین اجتماعی شهرک صنعتی رشت و کارکنان نمایندگان کارخانجات فعال این مجموعه و دیداری نیز با مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان جهت پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم این منطقه داشتیم.



نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حضور در کنگره و یادواره 360 شهید ورزشکار گیلان، همچنین حضور در اجتماع عزاداران حسینی مسجد جامع سنگر و جمع عزاداران حسینی ایستگاه صلواتی هیئت حضرت علی اکبر(ع) جوانان کرنق پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام دادیم.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور در بازار کلی فروشی رشت و نشست با هیئت مدیره اتحادیه صنف خواروبار فروشان و عمده فروشان مواد غذایی این منطقه به منظور پیگیری مطالبات و رفع مشکلات آنان از دیگر اقدامات انجام شده در هفته سرکشی به حوزه انتخابیه بود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در این مدت دیداری نیز با مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان داشتیم و ضمن ابراز رضایت از خدمات مطلوب این مجموعه، از مسئولان این شرکت درخواست کردیم که اقدامات لازم برای تداوم سوخت‌رسانی در استان تداوم یابد. همچنین ساماندهی گاز مایع ( LPG ) در گیلان، لزوم ثبت‌نام در سایت توسط متقاضیان و تراکنش دریافت سوخت در شرکت‌های مرتبط براساس بند (ح) تبصره 14 قانون بودجه سال 1402 و الزام استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه و مجاری عرضه سوخت از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.



عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دیدار با حجت الاسلام علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در هفته سرکشی به حوزه انتخابیه بود.



 



بازگشایی یک سوم از مسیر کمربندی تالش در دستورکار قرار گرفت



حسن محمدیاری پیرامون اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است در انتقاد نسبت به بی‌توجهی مسئولان مربوطه به وضعیت کشاورزان برنج کار استان‌های شمالی کشور که به دلیل انباشت محصولاتشان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند، گفت: یکی از موضوع مهم کنونی در استان‌های شمالی که عامل بروز مشکلات جدی برای کشاورزان شده، انباشت برنج است چرا که متاسفانه در سال گذشته دولت به صورت غیرکارشناسی و بدون ضابطه برنج وارد کرد و این اقدام باعث شد که محصولات مردم روی دست آنها بماند.



نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این وضعیت در حالی ایجاد شده است که امسال نیز با توجه به مشوق‌هایی که تعیین و سازوکارهایی که تعریف شده بود، افزایش تولید برنج هم داشتیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته به تازگی وزیر جهاد کشاورزی سفری به استان گیلان و استان‌های شمالی داشت و بنا بود اقداماتی انجام دهند که مانع از ضرر بیشتر به کشاورزان این منطقه شود و اگر چه قول‌هایی داده بود اما تاکنون عملیاتی نشده و هم‌اکنون تحقق این وعده‌ها از مطالبات عمومی این استان است.



عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما به شدت نسبت به این وضعیت معترض هستیم آن هم وقتی در ماه آینده استحصال برنج جدید را هم داریم و آنچه امروز مردم این منطقه را دچار رنج کرده انباشت محصولات برنجی است که با هزینه هنگفت استحصال شده است آن هم در شرایطی که هم دستمزد کارگران بالا رفته است و هم هزینه کودهای شیمیایی افزایش یافته است و باعث شده است که ضرر کشاورزان و تولیدکنندگان برنج استان‌های شمالی افزایش پیدا کند.



نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه به پایان فعالیت این دوره از مجلس نزدیک می‌شویم جهت اتمام بسیاری از پروژه‌های عمرانی که از مطالبات مردم بوده می‌طلبد هم مسئولان اجرایی و هم نمایندگان مجلس که قول تکمیل و افتتاح پروژه‌های استانی و شهرستانی را داده بودند در این زمینه متحد عمل کنند چرا که دامن زدن به هر گونه اختلاف و انشقاق در این مسیر به مردم آسیب وارد خواهد کرد.



وی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم برای افتتاح پروژه‌های استانی همه باید آستین همت بالا بزنند ضمن اینکه در شرایط کنونی که افتتاح پروژه‌ها با اظهارنظرهایی تحت شعاع برنامه‌های انتخاباتی قرار گرفته است، باید به این مهم توجه شود که در طول چهار سال فعالیت هر دوره از مجلس از ظرفیت نمایندگان در جهت تحقق مطالبات مردم و رفع مشکلات حوزه انتخابیه استفاده شود و انتظار داریم دوستان در حوزه اجرا هم در این خصوص کمک کنند چرا که قطعا هر پروژه‌ای که افتتاح می‌شود باعث افتخار نظام است و به نام فرد خاصی نوشته نمی‌شود لذا باید سیاسی‌کاری را کنار بگذاریم تا مشکلات مردم رفع شود و با تکمیل پروژه‌های عمرانی رضایتمندی آنها تامین شود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم، در تشریح جزییات روند پروژه‌های در حال اجرا در حوزه انتخابیه‌اش، بیان کرد: 2 پروژه احداث سد لاستیکی در ماسال و تالش داریم که سد ماسال در شرف افتتاح است و از وزیر نیرو هم دعوت کردیم تا در مهرماه برای افتتاح این سد که ارزش تقریبی روز آن بالغ بر 200 میلیارد تومان است در این منطقه حضور یابد، همچنین برای پروژه احداث سد لاستیکی تالش که 80 درصد آن انجام شده، نیاز است در سفر آتی ریاست محترم جمهور به این منطقه اعتبار ویژه‌ای را برای تکمیل و خرید لاستیک سد پیش‌بینی کنند تا بتوان آن را تکمیل کرد. 



محمدیاری افزود: احداث سد عظیم شفارود از دیگر پروژه‌های این منطقه است که متاسفانه در یکسال اخیر به دلیل حواشی ناشی از اختلاف بین کارفرما و پیمانکار تعطیل و باعث بیکار شدن تعداد زیادی از افراد شده است بنابراین قطعا با حضور وزیر نیرو در این منطقه می‌توان زمینه احیای مجدد کارگاه توسط ستاد سد که این پروژه به آن واگذار شده است را فراهم کرده و سدی که تامین‌کننده آب مورد استفاده در حوزه‌های هم صنعتی، هم شرب و هم کشاورزی در منطقه غرب استان گیلان است را تکمیل کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: پیگیری وضعیت پل اسالم که واقعا شهر را دو تکه کرده است از دیگر اقداماتی بود که انجام شد چرا که در سال‌های گذشته در پی وقوع سیلاب این پل تخریب شده و مسئولان مربوطه قول داده بودند در طول 2 سال تکمیل و آماده بهره‌برداری شود اما هنوز محقق نشده است اما با پیگیری‌‎هایی که انجام دادیم این نوید را می‌دهیم که یک لاین از آن در هفته دولت افتتاح می‌شود و در اختیار شهروندان عزیزمان قرار می‌گیرد.



عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، در پایان یادآور شد: پروژه ملی کمربندی تالش نیز از دیگر موضوعاتی بود که پیگیری و قرار شد یک سوم از این مسیر باز شود و در اختیار مردم قرار گیرد.



 



اتخاذ تصمیمات مطلوب برای بازسازی پل‌های تخریب شده فومن و شفت



خلیل بهروزی فر  در خصوص اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: در این مدت نشست‌هایی را در ارتباط با توزیع اعتبارات سال 1402 در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برگزار کردیم که نسبت به سال گذشته می‌توان گفت در مجموع 66 درصد رشد داشته است.



نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکسری اقداماتی هم در راستای حل مشکلات مربوط به راه‌های روستایی انجام داده و سعی کردیم در این زمینه بیشتر از اعتبارات ملی استفاده کنیم، همچنین برای حل مشکلات مربوط به اجرای طرح‌های هادی روستایی که نیازمند اعتبارات بیشتری است نیز پیگیری‌های لازم را انجام دادیم.  



وی افزود: در این راستا نشست‌هایی هم با تعدادی از مدیران و فرمانداری فومن و شفت برگزار شد و رفع مشکلات این شهرها از طریق مرکز استان و تهران هم پیگیری شد.



بهروزی‌فر خاطرنشان کرد: البته همراه با رییس سازمان راهداری کشور و مدیرکل راهداری استان و معاونش مشکلات حوزه را‌های فومن و شفت نیز  راه‌های این منطقه را به صورت بازدید میدانی مورد بررسی قرار دادیم که خروجی مطلوبی را برای هر دو شهرستان به همراه داشت، از سوی دیگر تصمیمات مطلوبی نیز در رابطه با ترمیم راه‌های روستایی و تامین اعتبارات لازم برای بازسازی پل‌های این منطقه که در اوایل سال 96 در اثر سیلاب تخریب شده بودند، اتخاذ شد که لازم می‌دانم در این خصوص از سازمان راهداری کشور و معاونانش و مجموعه راهداری استان قدردانی کنم.



وی افزود: همچنین در راستای رفع مشکلات برنج‌کاران در استان گیلان، وزیر جهاد کشاورزی در این منطقه حضور پیدا کرده و پیگیری‌های لازم انجام شد کما اینکه الان در حال خرید تضمینی برنج هستند اما مشکل دیگر به قیمتی که دولت برای خرید برنج از کشاورزان تعیین کرده، برمی‌گردد چرا که برخلاف قیمت تمام شده این محصول که بیش از 90 هزار تومان می‌شود متاسفانه به دلیل واردات بی‌رویه برنج، کشاورزان نتوانستند به موقع محصول خود را عرضه کنند به همین دلیل دولت تنها با نرخ هر کیلو 70 هزار تومان این محصولشان را خریداری می‌کند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در این مدت داشتیم حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم ملی کیومرث صادقی معروف به گل آقا طنزپرداز عصر حاضر بود که در آن یکسری مشکلات حوزه انتخابیه با وی در میان گذاشته شد، همچنین در ارتباط با مطالبات بعضی از رسانه‌ها گفتگو و تبادل‌نظر صورت گرفت.



وی در بیان دیگر مشکلاتی که در سرکشی به حوزه انتخابیه پیگیری کرده است، یادآور شد: وجود شبکه‌های فرسوده برق مشکلاتی را برای مردم حوزه انتخابیه ایجاد کرده است و هرچند این شرایط در سطح استان گیلان هم حاکم است اما شهرستان‌های فومن و شفت بیشتر آسیب دیده‌اند، بنابراین از طریق وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر رفع این مشکل را پیگیری کردیم و امیدواریم که بخشی از این مشکلات بسیار بزرگی که هم از نظر فرسودگی و هم ضعف شبکه برق در سطح حوزه انتخابیه وجود دارد، برطرف شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: موانع گازکشی محدوده امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق که از سال‌ها قبل وجود داشته است از دیگر موضوعاتی بود که از طریق نشست‌ با مدیرعامل شرکت گاز گیلان و معانانش پیگیری کردیم که نتایج مطلوبی را به همراه داشت لذا مقرر شد برای محدوده امامزاده ابراهیم پیمانکار تعیین شده به فعالیت خود ادامه دهد.



عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، افزود: پیگیری رفع مشکلات موجود در حوزه ارتباطات، تلفن و فیبر نوری نیز از دیگر اقداماتی بود که انجام دادیم کما اینکه هم‌اکنون  در حال اجرا است.



 



پایان انتظار چندین ساله برای رفع مشکلات حریم خط لوله گاز شیلات محله شهر لوندویل



غلامرضا مرحباء در بیان اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: از سال‌های گذشته یک خط لوله گاز صادراتی در شیلات محله شهر لوندویل رد شده بود و به این دلیل که حریم این خط لوله بیش از 250 متر است، نزدیک 30 هکتار از اراضی شهر را تحت تاثیر قرار داده بود به نحوی که آنجا نه شهرداری می‌توانست خدمات ارائه دهد و نه شرکت گاز و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان می‌توانستند خدمات‌رسانی کنند.



نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نهایت با پیگیری‌هایی که انجام شد شرکت ملی گاز پذیرفت این موضوع که از مصوبات سفر کمیسیون اقتصادی بود، عملیاتی شود.



وی تصریح کرد: به تازگی ما بازدیدی هم از فرآیند اجرای آن داشتیم که مشخص شد حدود 2 کیلومتر خط لوله تغییر کلاس داده و حریم لوله‌ها از 250 متر به 20 متر کاهش پیدا کرده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: به این ترتیب 30 هکتار از اراضی شهر آزاد شد که در پی آن هم شهرداری می‌تواند در این محدوده خدمات‌رسانی و پروانه صادر کند هم مردم می‌توانند به صورت قانونی ساخت و ساز کنند و هم شرکت گاز می‌تواند به حدود 54 خانواده‌ای که آنجا زندگی می‌کنند، خدمت‌‎رسانی کند.



عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این یکی از اقدامات خوب و اساسی بود که سالیان متوالی پیگیری‌های آن به طول انجامید و در نهایت به نتیجه رسید و الان در در آنجا لوله‌ها جوشکاری شده و مرحله نهایی این عملیات در حال اجرا است./



پایان پیام

  • کد خبر : 365997
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار