خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/17 - 16:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
علیزاده برمی خبر داد؛

پیگیری اعتبارات حوزه منابع طبیعی و پروژه های آبخیزداری شهرستان دامغان

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه یکی از مهمترین اثرات وجود طرح‌های آبخیز داری در مهار و کنترل سیلاب‌ها است، گفت: اعتبارات حوزه منابع طبیعی و پروژه های آبخیزداری شهرستان دامغان در دست پیگیری است.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان و عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛  با اشاره به بازدید از طرح‌های آبخیزداری دامغان گفت: به ضرورت و اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری آنچنان که باید و شاید خیلی توجه نشده است چراکه یکی از مهمترین اثرات وجود طرح‌های آبخیز داری در مهار و کنترل سیلاب‌ها است. 



این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: تامین اعتبار و اجرای طرح‌های آبخیزداری باید توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پیگیری شود و  از محل درآمدهای استانی معادن و هم اعتبارات ملی دولت این سازه های آبخیزداری سنگ و ملات و بند خاکی با یک حرکت جهادی می‌تواند به سامان برسد.



وی افزود: قرارگاه سازندگی کارهای خوبی کرده و در احداث سازه های آبخیزداری شامل سنگ و ملات و بند خاکی نیز باید اقدام کند و آن را به نتیجه برساند از طرفی در آینده نزدیک با همکاری نمایندگان مجلس و اعتبارات دولتی می‌توان پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری را با مشارکت بنیاد برکت و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به بهره برداری رساند.



نماینده مردم دامغان در مجلس بیان کرد: اعتبارات حوزه منابع طبیعی و پروژه های آبخیزداری شهرستان دامغان در دست پیگیری است، همچنین چیزی که مهم است انجام پیش‌بینی و پیشگیری لازم قبل از وقوع سیل است و احداث پروژه های آبخیزداری برای حفظ وضعیت کشاورزی و زندگی مردم لازم است که باید انجام شود از طرفی شهرهایی که در مسیر سیل قرار دارند باید سیل‌ بند در بالادست آنها احداث شود و این کار سریع انجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 369528
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار