خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/18 - 15:00
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
سرویس : استان ها
گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان کرمان (قسمت اول)؛

پروژه تامین آب شرب به جیرفت و عنبرآباد پیشرفت خوبی داشته است/قرارگاه امام حسن(ع) وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا درصدد حل مشکل بی آبی کرمان شد/دومین دستگاه ام آر آی در شهرستان بم افتتاح شد/ نهضت ملی مسکن و مشکلات زیرساختی آن  پیگیری شد

اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه برای حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضاء مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی از حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.



ذبیح الله اعظمی ساردوئی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: با پیگیری‌های مجلس در هفته‌های گذشته هیئت دولت به اتفاق وزارت کشاورزی برای رسیدگی به مشکلات گندمکاران به استان کرمان سفری داشتند و مقرر شد ما به التفاوت مطالبات 11 هزار و 500 تومان تا  ۱۵ هزار تومان را به گندمکاران بپردازند.



 آفت سوسک خرما شناسایی وکنترل شد



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در ادامه تاکید کرد: در حوزه انتخابی ما به دلیل وجود آفت سوسک خرما که از آفات بسیار مهمی است وارد استان سیستان و بلوچستان و شرق استان کرمان شده، با برنامه‌‌ریزی‌های پدافند غیرعامل تیم‌های ردیابی و تشخیص شناسایی و آموزشی و سایر موارد دیگر توانستند با عملیات موفق این آفت را مهار کنند اما با مشکل کمبود اعتبار مواجه هستند. متاسفانه این آفت به جز استان خوزستان تمام مناطق خرما خیز کشور را آلوده کرده است که یک زنگ خطری برای چند صد هزار هکتار نخل خرما در کشور است.











ذبیح‌ الله اعظمی ساردویی


وی تصریح کرد: این آفت اثر مستقیمی بر روی کیفیت محصولات ندارد و به تنه درختان نخل خرما حمله می‌کند و در عملکرد محصولات درخت نقش مستقیم دارد که بین ۶ تا ۹ ماه طول می‌کشد تا یک درخت نخل را از بین ببرد اما خرماها به لحاظ آلودگی سموم و آفت مشکلی برای مصرف کنندگان ندارند.



پیگیر احداث جاده دسترسی به معدن کرور عنبر آباد در دست بررسی است



نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: بازدیدهایی از معادن کرور عنبرآباد صورت گرفت همچنین پیگیری‌ها و نظارت‌هایی برای فعال کردن این معادن انجام شد تا هرچه سریعتر جاده دسترسی به این معادن احداث شود و جانمایی محل احداث کارخانه مشخص شد، کار فاصله‌برداری انجام شده و فعالیت این معدن با حضور رئیس جدید شرکت صنایع دستی ملی ایران آغاز خواهد شد.



مشکلات آنتن دهی در کرمان بررسی می‌شود



اعظمی ادامه داد: مدیر کل ارتباطات در اطلاعات استان از حوزه انتخابی بازدید خواهند داشت تا مشکلات آنتن دهی و تعرفه‌ها توسط آقای دکتر پور حیدری و آقای دکتر زارع پور بررسی شود.



این نماینده مردم یادآور شد: همایشی با حضور متخصصان ، کشاورزان و باغداران منطقه در راستای تولید و صادرات محصولات سالم  تشکیل خواهد شد و موضوع   QR Code  که کد شناسه‌ای برای هر کشاورز و باغدار است به این معنا که محصولات کشاورزی باغ و یا گلخانه تولید و سمومی که استفاده می‌کنند، همه این موضوعات درون یک محتوا به نام   QR Code  قرار می‌گیرد و برای کشاورزان جنوب استان کرمان این جلسه برگزار خواهد شد که بنده به عنوان نماینده مردم در این جلسه شرکت خواهم کرد.



پروژه تامین آب شرب به جیرفت و عنبرآباد پیشرفت خوبی داشته است



 عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با تاکید به برگزاری همایش بزرگی به نام یادواره  ۴۰ شهید راهداری استان کرمان  که با حضور مشاور ارشد وزیر راه و شهرسازی نماینده و امام جمعه و استقبال گرم مردم روبر و بود، خاطر نشان کرد: پروژه تامین آب شرب به جیرفت و عنبرآباد پیشرفت خوبی داشته است و تا شهریور اعتبار مالی دارد، وزارت نیرو باید ۸۳۵ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته به این پروژه را پرداخت کند تا این پروژه ادامه داشته باشد و تعطیلی آن آسیب بزرگی به مردم جیرفت و عنبرآباد وارد خواهد کرد، برای بند نجف آباد که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود ۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده و با حضور نماینده مناقصه برگزار شد، تا دو سال آینده این بند احداث خواهد شد و چندین هزار هکتار زمین آماده بهره‌برداری برای کشاورزی می شود سه خط تامین آب شرب عنبرآباد از شرق حدود ۳۲ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن احیا شده و مخزن فشار شکن در حال احداث است و تا کیلومتر ۷۵ مربوط به شهر عنبرآباد ادامه پیدا خواهد کرد.











محمدمهدی زاهدی


محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: مشکلات معیشتی از مهمترین مسائل حوزه انتخابیه است باید دولت فکر عاجلی برای ای موضوع داشته باشد.



نماینده مردم کرمان و راور تاکید کرد: بزرگترین مسئله‌ای که تابستان امسال در استان کرمان وجود دارد بحث کمبود آب آشامیدنی در سطح ملی و استانی است و این موضوع با رئیس جمهور معاون ایشان و وزیر نیرو و سازمان برنامه و بودجه مطرح شده است.



قرارگاه امام حسن(ع) وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا درصدد حل مشکل بی آبی کرمان شد



زاهدی با بیان اینکه تنش آبی در استان کرمان و روستاها بحث بسیار جدی است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه قرار گاه امام حسن(ع)  وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا پای کار آمدند تا بتوانند بخشی از تنش‌های آبی را در روستاها برطرف کنند اما متاسفانه برای تابستان امسال کاری صورت نمی‌گیرد ضمن اینکه برای انتقال آب به استان کرمان نیز قرار بود تا پایان امسال از آب خلیج فارس انتقال یابد، امیدواریم که این پروژه صورت گیرد تا مردم دغدغه آب آشامیدنی نداشته باشند بحث اشتغال و مشکلات دیگر در استان از جمله فسادهای مالی  جداگانه در حال پیگیری است.











موسی غضنفرآبادی


 



موسی غضنفرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: پیگیری‌هایی در خصوص بحث مشکلات و موضوعات آبی، جاده‌ها، برق و گاز رسانی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمان صورت گرفته است.



دومین دستگاه ام آر آی در شهرستان بم افتتاح شد



نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های مستمر دومین دستگاه ام آر آی در این شهرستان افتتاح شد که اعتباری بالغ بر در حدود ۶۵ میلیارد تومان هزینه داشت.



نماینده مردم درمجلس یازدهم ادامه داد: در سایر موارد همچون جاده‌های روستایی، طرح‌های هادی و همچنین پیگیری‌های دیگر برای آب شرب و آشامیدنی مردم صورت گرفته است.



مصطفی رضاحسینی قطب آبادی نماینده  مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: در حوزه انتخابیه کارهای مختلفی را در دستور کار داریم که مهمترین آنها بحث انتقال آب خلیج فارس به حوزه صنعت است.



پیگیر رفع تشنگی روستاهای حوزه انتخابیه هستیم



نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: تامین آب شرب از جمله مواردی است که در روستاهای دور افتاده‌ مردم آب ندارند و این در حالی است که روزانه میلیون‌ها متر مکعب آب از طریق ۱۸حلقه چاه به مجتمع مس سرچشمه می‌رود و مردم نظاره گر هستند.



وی در ادامه تصریح کرد: شورای تامین مصوبه داده و امام جمعه در نماز جمعه به مسئولان استان هشدار دادند، امیدواریم که این پیگیری‌ها نتیجه مطلوب داشته باشد و مردم در نقاط دور افتاده دارای آب شرب و آشامیدنی شوند.



نهضت ملی مسکن و مشکلات زیرساختی آن  پیگیری شد



نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در سفری که معاونان وزارت راه و شهرسازی شهرستان کرمان داشتند برنامه نهضت ملی مسکن و مشکلات زیرساختی آن  را پیگیری کردیم.











مصطفی رضا حسینی قطب آبادی


وی در مورد تسریع ساخت راه های اصلی و فرعی ادامه داد: پیگیری‌ها در خصوص راه‌های اصلی و فرعی شهرستان انجام و مقرر شد با دستور وزیر راه به زودی در ساخت راه ها تسریع و سرعت عمل صورت می گیرد.



قطب آبادی در پایان خاطر نشان کرد: پروژه‌هایی را در خصوص توسعه صنعت مس در دست اقدام داریم و همچنین پروژه‌های کارخانه آهک، انتقال آب خلیج فارس، ورزشگاه در حوزه صنعت مس نیز در دست ساخت و تکمیل است، پروسه ساخت بیمارستان ۵۰ تختخوابی به خوبی پیش می‌رود و همچنین در حوزه‌های مختلف زیرساختی پیشرفت چشمگیری داشتیم، البته بحث اصلی ما اشتغالزایی است که پیگیر این موضوع نیز هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 366327
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار