خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/10/26 - 20:01
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی:

پرداخت هزینه مقابله با نیروی ایران از توان اروپا و آمریکا خارج شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اروپا و آمریکا برای کنترل نیروی ایران با مشکل مواجه شده‌اند، گفت: ایران در حوزه‌های نظامی و هسته‌ای به نقطه‌ای دست یافته که از کنترل اروپا و آمریکا خارج شده است و آنها توان پرداخت هزینه‌های مقابله با ما را ندارند.

ابوالفضل حسن بیکی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت، با بیان اینکه جهان درحال حاضر به شکل چند قطبی درآمده و همچون گذشته تک قطبی نیست، گفت: ایران نیز یکی از بازیگران اصلی عرصه بین المللی بوده که آمریکایی ها این موضوع را بر نمی تابند.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بعد از مقاومت شجاعانه ملت ایران که انرژی هسته ای را حق مسلم خود می دانستند، عنوان کرد: در نهایت آمریکایی ها مجبور شدند پای میز مذاکره بیایند و پذیرفتند برجام را امضا کنند و در سطح بین المللی نسبت به مواردی متعهد شدند.



اروپا در شرایطی قرار دارد که می‌خواهد با از میان رفتن دوره تک قطبی جهان، جایگاهی برای خود کسب کند که در این راستا هم باید با آمریکا مواجه شود و هم مانع نیروی عظیم ایران در منطقه باشد.



وی ادامه داد: زمانی نقش تک قطبی آمریکایی ها در عرصه بین الملل با شکست مواجه شد که سیاست هایشان در منطقه شکست خورد و از سوی دیگر نیروی ناتو تضعیف شد همچنین تمام این اتفاقات باعث شد آمریکایی ها در برهه های حساس تصمیمات غلطی نیز بگیرند.



حسن بیکی اضافه کرد: در شرایط فعلی چند قطبی شدن جهان باعث می شود اروپا نگران آینده خود بوده و از این رو مجبور شده با آمدن پای میز مذاکره، برجام را امضا کرده و بعد از خروج آمریکا از برجام نیز از آن خارج نشود.



این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه نگرانی اروپایی ها این است که اگر از برجام خارج شوند، جمهوری اسلامی هم از این توافقنامه خارج خواهد شد، اظهار داشت: این موضوع برای اروپایی ها به این معنا است که ایران در مسیری قرار خواهد گرفت که تحت کنترل اروپایی ها نخواهد بود و از سوی دیگر مقاومت در منطقه به جایگاهی رسیده که ایران می تواند تمام تهدیدهای اسرائیل، آمریکا و اروپا را پاسخ دهد.



وی همچنین با بیان اینکه اخیرا آمریکایی ها آتشی در فرانسه ایجاد کرده اند، عنوان کرد: این آتش دامن سایر کشورهای اروپایی را نیز می گیرد و در نهایت به دامن خود آمریکایی ها می افتد مثل بحران اقتصادی که در گذشته بعد از شیوع در اروپا به آمریکا سرایت کرد.



حسن بیکی ادامه داد: در این راستا اتحادیه اروپا راهی جز این ندارد که با ایران مذاکره داشته باشد و برای تأمین انرژی خود با ایران قرارداد ببندد و آنها به خوبی می دانند که یکی از راه های پیشرفتشان حضور در خاورمیانه است که برای این حضور نیز باید با جمهوری اسلامی ارتباط قوی داشته باشند.



وی با یادآوری این مطلب که در حال حاضر برخی کشورهای اروپایی مثل ایتالیا و آلمان قصد کاهش ارتباط با آمریکا را دارند چرا که هزینه سنگین ناتو در اروپا به دوش آنها است، خاطرنشان ساخت: دولت های اروپایی برای تأمین بودجه خود با مشکل مواجه هستند و اگر اروپا بخواهد تسلیم آمریکا شود در دو جبهه اقتصادی و سیاسی به معنای حضور در منطقه خاورمیانه شکست می خورد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی در ابعاد موشکی، نظامی و هسته ای به نقطه خوبی رسیده و هم اکنون نیز کنترل ما از هیچ مسیری برای اروپایی ها ممکن نخواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 271849
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار