خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/02 - 16:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مقتدایی:

وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت مکلف به پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان خود هستند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: بر اساس ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت مکلف به پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان خود هستند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت مکلف به پوشش بیمه تکمیلی کارکنان خود هستند، گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های بازنشستگان، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری است که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی مکلفند در چارچوب بودجه‌های مصوب و آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان با مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت، تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان و ضرورت اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: در این ماده قانونی تأکید شده که دستگاه‌های اجرایی باید به بازنشستگان خود خدمات بیمه تکمیلی ارائه دهند.

مقتدایی مطرح کرد: سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در این خصوص عملکردشان مورد رضایت نیست و بازنشستگان گلایه جدی دارند، این دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل و قانون را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور باید به بحث اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای بازنشستگان ورود کند و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در قالب ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و در سقف اعتبارات مصوب خود، بایستی قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان دستگاه را همانند شاغلین منعقد و اجرایی کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 375098
سجاد مقدم
خبرنگار

سجاد مقدم

آخرین اخبار