خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/09 - 12:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
فیضی در تذکر شفاهی:

واگذاری اراضی عشایر نباید موجب اختلافات قومیتی شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر نقش عشایر در حفظ و آرامش مرزهای کشور گفت: واگذاری اراضی عشایر نباید موجب اختلافات قومیتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد فیضی زنگیر در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهادکشاورزی که هر بار زمین و زمان و آسمان و فلک دست به دست هم می دهند که وی استیضاح نشود، گفت: آیین نامه نحوه واگذاری سد خدآفرین باید با در نظر گرفتن تبصره 1 ماده 18 قانون ضوابط واگذاری اراضی منابع دولتی و ملی برای طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی به صورت قطعی آماده و برا اجرا به سازمان های ذی ربط ابلاغ شود.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی بدین شکل که میزان اراضی واگذاری به هر یک از مرتع داران و بهره برداران عرفی و عشایر ذینفع در صورت اصلاح طرح یا ابطال پروانه و تبدیل دامداری سنتی به صنعتی حداکثر تا 3 برابر عرف محل و به صورت رایگان منوط به اجرای طرح عملیاتی شود.



وی همچنین از توجه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل و دشت مغان که 3 هزار میلیارد تومان جهت آبیاری مناطق دیم قشلاقات عشایری در نظر گرفته اند، تشکر کرد.



فیضی با بیان این تذکر که ساختار زندگی عشایری قومی و قبیله ای است اضافه کرد: نباید واگذاری اراضی عشایر موجب اختلاف بین طوایف و قومیت ها شده که حتی موجب مرگ چندین نفر از عشایر در مناطق عشایری اردبیل شده است. عشایر نقش اساسی در حفظ مرزها و تولید انبوه کشور را دارند که نباید از این ظرفیت به ویژه ظرفیت عشایر ایل شاهسون در اردبیل غافل شویم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 289024
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار