خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/21 - 14:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
موسوی لارگانی با اشاره به ناآرامی های ضد تبعیض نژادی در کشورهای غربی:

واقعیت های دردآلود جامعه آمریکا زیرمفاهیم حقوق بشری مخفی مانده است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ واقعیت های دردآلود جامعه آمریکا که زیر مفاهیم حقوق بشری مخفی مانده ،در حال آشکار شدن است.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره اعتراضات خیابانی به قتل جنجالی «جورج فلوید» سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا، گفت: آپارتاید آمریکایی  چهره واقعی و زشت خود را با اعمال سیاست‌های مهاجرتی آمریکا، دیوارکشی در مرز مکزیک و اعمال خشونت‌های سازمان‌یافته علیه سیاه پوستان و رنگین‌پوستان نشان داد.



نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم و یازدهم  با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم آمریکا دیگر رغبتی برای رأی دادن به ترامپ ندارند، افزود: ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری سیاست خصمانه در قبال جمهوری اسلامی در پیش گرفته بود که آن را به عنوان سیاست فشار حداکثری می‌شناسیم ،در قبال آن علاوه بر اعمال مجدد تحریم‌های گذشته علیه ایران تحریم‌های دیگری را وضع کرد و تحریم های دارویی برخی اقدامات خصمانه انجام داد و مهمترین آنها ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی بود.



این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این که ترامپ با مشکلات زیادی در داخل آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند، تصریح کرد: با بروز بحران کرونا؛ بعد از آن با کشته شدن جرج فلوید سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس، شاهد اعتراضات گسترده‌ای در آمریکا و در کل دنیا بودیم که باعث افول محبوبیت ترامپ شده است.



بیشتر بخوانید: 





دامنه آتش خشم علیه نژادپرستی در امریکا و اروپا خاموش‌شدنی نیست



وی با بیان اینکه دامنه آتش خشم علیه نژادپرستی در آمریکا و اروپا خاموش‌شدنی نیست، تصریح کرد: قتل وحشیانه و درکمال خونسردی "جورج فلوید" توسط مرد سفیدی که لباس  پلیس به تن دارد، به صورت وحشتناکی نشانگر نژادپرستی نظام‌مند جامعه آمریکا است.



 











سیدناصر موسوی لارگانی


"نمی توانم نفس بکشم" به یک زبان مشترک مردم معترض تبدیل شده است



موسوی لارگانی با اشاره به ادعای ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی در موضوع حقوق بشر مطرح کرد: واقعیت های دردآلود جامعه آمریکا که زیر مفاهیم حقوق بشری مخفی مانده در حال آشکار شدن است. آنها خود را  منشا آزادی و اقتدار ‌ حقوق بشر می دانستند؛اما همه این نمادها فرو ریخت.سکوت برخی حکام جوامع غربی هم نشان از بی پایه بودن شعارهای حقوق بشری آن ها دارد.



 وی با بیان اینکه پای دولت‌های لیبرال و سرمایه داری بر گلوی مردم است، مطرح کرد: "نمی توانم نفس بکشم" به یک زبان مشترک مردم معترض تبدیل شده است، اتفاقاتی که در شهرهای مختلف آمریکا رخ داده، نتیجه سال‌ها سرکوب و خفه کردن صداهای مردم است که الان از خفه کردن صداها به خفه کردن اتباع آمریکایی تبدیل شده  و طبیعی است جان این مردم به لب بیاید و اعتراض کنند.



عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط امروز جهان حاکی از افول بیش از پیش استکبار جهانی و گسترش روحیه انقلابی گری در سراسر مردم جهان است، تصریح کرد:به نظر می رسد نهضتی اعتراضی در دنیا به طور به هم پیوسته درحال شکلگیری است؛ و این حوادث در غرب اروپا، آمریکا و سراسر جهان شعله‌ور شده است تا اینکه به الگوهای جدیدی برسند و به فروپاشی جامعه سرمایه داری منحط شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 299255
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم