خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/17 - 12:00
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
رضایی در نطق میان دستور:

هنوز پول کشاورزان گندم کار پرداخت نشده است/مردم لک زبان منتظر تحقق وعده رادیو لکی هستند

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس تاکید کرد: رئیس صدا و سیما قول ایجاد رادیو لکی را داده بود، مردم لک زبان منتظر تحقق این وعده هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی رضائی در نشست علنی امروز( سه شنبه 17 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: استان کرمانشاه با همه توان و ظرفیت خود را برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین آماده می کند. 17 مرداد روز خبرنگار را به خبرنگاران دلسوز و عدالت خواه تبریک عرض می کنم و سه اصل مهم دقت، سرعتو امانت را در انتقال خبر یادآور می شوم. به فرزند شایسته بیستون و استان کرمانشاه آتوسا گلشاد نشاط به خاطر کسب مدال طلای آسیا و کسب مقام قهرمانی در رشته کاراته تبریک عرض می کنم. همین طور هتک حرمت خانواده شهید مدافع حرم حاج حسین علیخانی را به شدت محکوم می کنم.



نماینده مردم کنگاور و صحنه و هرسین در مجلس بیان کرد: رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در هفته اخیر حاوی پیام حفاظت از تمامیت ارضی کشور، تولید قدرت و تقویت مولفه های بازدارندگی و ضرورتی اجتناب ناپذیر است. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، دولت و مجلس کمک کنند در قالب لایحه یا طرحی دو فوریتی رده های نیروی انتظامی و پلیس مشمول مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند.



وی ادامه داد: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) جهت محرومیت زدایی و اهتمام به آبرسانی به روستاها تشکر و قدردانی می کنم. بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه با مشکل آن روبه رو بوده و مردم در سختی هستند.



این نماینده مجلس مطرح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت و وزارت کشاورزی از قیمت تمام شده کشاورز پایین تر و موجب نارضایتی است هنوز پول کشاورزان گندم کار پرداخت نشده است بیکاری جوانان و خصوصا فارغ التحصیلان دانشگاه و گرانی کالاهای اساسی و از همه بدتر بی ثباتی قیمت ها موجب نگرانی خانواده ها است. این تلقی به وجود نیاید که دولت مردم را به حال خود رها کرده از نجابت مردم سوء استفاده نشود. خانواده های بسیاری در رنج معیشت هستند دولت هر چه سریعتر چاره اندیشی کند.



رضایی درخواست کرد: دولت آقای رئیسی در یک اقدام انقلابی و تصمیم ملی خدمات دندان پزشکی مشمول بیمه قرار دهد، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک تصمیم مشترک حق فوق العاده جنگی شهرهای جامانده از استان های درگیر جنگ مانند خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان و آذربایجان غربی را اجرایی و پرداخت کند. بسیاری از کارمندان شهرهای جامانده محل کار خود را به شهرهای برخوردار از این امتیاز منتقل می کنند.



وی گفت: سازمان اوقاف دست از سر زمین های مردم بردارد که موجب نارضایتی است، همایش اربعین یک فرصت تاریخی، نمایش وحدت امت اسلامی در عرصه بین المللی و اقتدار نظام و ارادت مردم کشورمان به حضرت سید الشهدا است. همین طور توجه به زیر ساخت های استان کرمانشاه به دلیل حجم تردد و خدمت رسانی به زائران ضروری است.



این نماینده مجلس اظهار داشت: کارت ایثارگری که در اختیار ایثارگران نیروهای مسلح و بسیجیان قرار گرفته است عملا فاقد امتیاز و ارزش و موجب نارضایتی است در برنامه هفتم توسعه به این عزیزان توجه بیشتری شود. استاندار کرمانشاه  که با حمایت برخی از اطرافیان رئیس جمهور و بدون اخذ نظر وزارت کشور منصوب شده به بخشدار موفق دیله ور اجازه نداد 5 ماه آخر خدمتش ادامه دهد و با خاطره ای خوب وزارت کشور را ترک کند نامبرده از بدنه وزارت کشور و تنها 5 ماه به پایان  خدمتش مانده بود که با تنگ نظری استاندار برکنار و با خاطره ای تلخ با بخشداری و وزارت کشور خداحافظی کرد.



وی گفت: ما نباید دم از تقوا بزنیم در صورتی که عامل  آن نیستیم، استاندار کرمانشاه به جای پرداختن به مسائل اساسی و زیر ساختی تمام توجه و تمرکز خود را به برکناری مدیران شرق استان معطوف کرده که موجب اعتراضات شدید مردمی شده است.



این نماینده مجلس گفت: وزیر نیرو به وعده خود عمل کند و هر چه سرعتر با تخصیص اعتبار مطالبات به حق دو روستای محروم را پرداخت کند و آب گیری سد و بهره برداری از آن را آغاز کند همین طور سد کبوترلانه گنگاور قرار است در آذرماه  آب گیری شود اما هنوز مطالبات اراضی مجاور پرداخت نشده است. به انتظار 40 ساله مردم شهر هرسین برای تامین آب شرب با تخصیص اعتبار پایان دهید.



وی ادامه داد: به وزیر کار در خصوص بی توجهی سازمان تامین اجتماعی به راه اندازی درمانگاه های تخصصی تامین اجتماعی در شهرهای گنگاور، صحنه و هرسین تذکر می دهم سه سال از اخذ مجوز مراکز ملکی و استیجاری تامین اجتماعی برای خدمتگذاری به بیمه شدگان و مستمری بگیران می گذرد اما اقدام نهایی صورت نگرفته است. به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تذکر می دهم که تعدادی از روستاهای هرسین، صحنه و گنگاور ور سایر مناطق حوزه انتخابیه یا پوشش آنتن و اینترنت ندارند یا سرعت اینترنت کند است به قولتان برای بهبود این شرایط عمل کنید.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص راه اندازی رادیو لکی و اختصاص یک ساعت برنامه به زبان لکی پیروی جلسه حضوری، تذکر می دهم، از بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام می خواهم اگر به دنبال رفع محرومیت هستید چرا به هرسین و گنگاور نمی آیید و بیایید و محرومیت را شاهد باشید و قدمی بردارید. دوبانده کردن جاده نهاوند به کنگاور و دوبانده کردن جاده تویسرکان به گنگاور و چهاربانده کردن جاده بیستون با کندی پیش می رود و با 70 درصد عملیاتی شدن به حال خود رها شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 366248
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار