خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/14 - 14:25
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسمی پور با اشاره به وسعت آتش سوزی جنگل‌های مریوان:

نگرانی از آتشی که هر لحظه ممکن است به مزارع کشاورزی مریوان برسد

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس با تاکید بر اینکه هم اکنون در فصل برداشت گندم قرار داریم، گفت: این آتش سوزی نگرانی‌هایی را برای کشاورزان منطقه به دنبال داشته است، اگر وسعت آن ادامه دار باشد بی تردید به مزارع کشاورزان هم آسیب خواهد زد.

شیوا قاسمی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آخرین جزئیات آتش سوزی جنگل‌‌های مریوان، گفت: روز پنج‌شنبه (12 مرداد) سه نقطه از جنگل‌های مناطق دره‌وران، آسن‌ئاوا و ماسی‌در از توابع شهرستان مریوان دچار آتش‌سوزی شد، دامنه آتش سوزی به قدری وسیع بوده که مهار آن تا به امروز ممکن نبوده است و امیدواریم طی ساعات‌ آینده شاهد اطفاء حریق کامل باشیم.



علت آتش سوزی عامل انسانی است



نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه احیای جنگل‌ها کار بسیاری سختی خواهد بود، افزود: علت آتش سوزی عامل انسانی عنوان شده، در حال حاضر موقعیت اقلیمی منطقه کردستان خشک و هوا به شدت گرم است در کنار تمام عوامل عنوان شده بارندگی وسیع سال گذشته منجر به رشد پوشش گیاهی این منطقه بوده که به علت گرمای زیاد خشک شده‌اند و به ادامه دار بودن آتش سوزی دامن زده است که با یک اشعه آینه قابلیت آتش سوزی را دارد.



دود آتش سوزی جنگل‌های زاگرس چشم تمام مردم کردستان را می‌سوزاند



عضو مجمع نمایندگان استان کردستان صعب العبور بودن جنگل‌های زاگرس را عامل وسعت آتش سوزی دانست و گفت: در حال حاضر  تیم‌های اطفاء حریق ،گروها و تیم‌های محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، سپاه، ارتش، مرزبانی و مدیریت بحران استانداری درصدد خاموش کردن آتش هستند، شاید یک نفر بنا به هر علتی اقدام به آتش زدن این جنگل‌ها کرده اما دود ضررو زیان آن در چشم کل مردم کردستان است.



چرا قبل از وقوع آتش سوزی برای مهار آن اقدامی انجام نگرفت



قاسمی پور با انتقاد از اینکه هر ساله شاهد آتش سوزی جنگل‌های زاگرس در وسعت کلان هستیم، اظهار داشت: کردستان هرساله شاهد آتش سوزی دامنه وسیعی از زاگرس است اما چرا اقدامی از طرف مسئولان صورت نمی‌گیرد این اتفاقات قابل پیش بینی بوده اما در عجبم که مسئولان و متولیان امر در مواقع مشاهده آن به دنبال "عوامل وقوع" هستند.



چرا قبل از وقوع حادثه به فکر کنترل آن نیستید؟



نماینده مردم مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه قبل از وقوع بحران باید تمام جوانب سنجیده می‌شد؛ گفت: علاج واقعه قبل از وقوع باید مد نظر متولیان امر قرار می‌گرفت، زمانی که بحرانی همچون آتش سوزی یا زلزله رخ می‌دهد همگی مسئولان  از استاندار گرفته تا فرماندار درگیر کنترل بحران می‌شوند، چرا قبل از وقوع حادثه به فکر کنترل آن نبودند و متاسفانه همگی ادعا دارند اقدامات لازم در جهت مقابله با این اتفاق صورت گرفته است اما باز شاهد رشد بحران در ابعاد وسیع هستیم.



کشاوزران نگران وسعت اتش سوزی هستند 



نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هم اکنون در فصل برداشت گندم قرار داریم، گفت: این آتش سوزی نگرانی‌هایی را برای کشاورزان منطقه به دنبال داشته است، اگر وسعت آن ادامه داشته باشد بی تردید به مزارع کشاورزان هم آسیب خواهد زد.











شیوا قاسمی پور


 



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز آتش سوزی مهار نشده است، خاطر نشان کرد: این آتش‌سوزی‌ها سطح بسیار گسترده‌ای از پوشش سطحی بلوط‌زارهای مریوان را در برگرفت؛ امیدوارم هر چه سریع تر کنترل شود، با تلاش و رایزنی‌هایی که صورت گرفته، قرار است بالگرد بیشتری برای مهار آتش‌سوزی به کردستان اعزام شود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 365962
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار