خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/26 - 10:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سیاوشی با اشاره به جدایی سرمربی تیم فوتسال زنان مطرح کرد:

نگاه‌های بین‌المللی به اعضای تیم ملی فوتسال زنان در غیاب توجهات داخلی

رییس کمیته تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است قهرمانی تیم فوتسال زنان در آسیا توانست نگاه‌های بین‌المللی را به بازیکنان و مربیان این تیم جلب کند مگر نگاه مسئولان داخلی را.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره جدا شدن شهرزاد مظفر از تیم ملی فوتسال زنان ایران و پیوستن وی به کویت برای مربیگری، گفت: سطح برخورداری از امکانات در ورزش حرفه‌ای زنان در ایران تفاوت‌های ویژه‌ای با آقایان دارد؛ کما اینکه در تیم حرفه‌ای مردان، تمرینات مرتبی انجام می‌شود و مربی از حقوق دائمی برخوردار است ولی برای خانم‌ها امکانات کامل مهیا نیست.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حقوق حداقلی زنان ورزشکار در ایران و در شرایط فعلی کشور، طبیعی است زمانی که یک تیم خارجی از آنها دعوت کند، استقبال می‌کنند؛ به ویژه پس از آنکه تیم فوتسال زنان با کسب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا توانست نگاه‌های بین‌المللی را به خود جلب کند ولی مسئولان داخلی از آن غافل ماندند.



حقوق کشورهای خارجی برای ورزشکاران حرفه‌ای زن با حقوق ناچیز و تاخیری ایران قابل مقایسه نیست



وی با بیان اینکه حقوق کشورهای خارجی برای ورزشکاران حرفه‌ای زن با حقوق ناچیز و تاخیری داخل ایران قابل مقایسه نیست، ادامه داد: انتخاب خانم مظفر انتخاب درستی بوده؛ مساله مدیریت ورزش کشور و فدراسیون فوتبال است که بازیکنان خود را از توان مربیان داخل کشور محروم می‌کنند؛ ضمن آنکه گزینه جایگزینی پیش‌بینی نمی‌شود.



عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال قرارداد مظفر را تمدید نکرده بود، افزود: کویت نیز انتخاب دقیقی داشته؛ فوتسال زنان آن کشور زمینه بکری برای فعالیت دارد و مربی ایرانی بیش از پیش خواهد توانست خود را در عرصه جهانی مطرح کند.



امکانات ویژه و خاص‌تری برای ورزش زنان در نظر گرفته شود



سیاوشی از دیگر مساله‌های مطرح در ورزش زنان را اکراه مسئولان نسبت به جذب مربی خارجی حرفه‌ای برای تیم‌های ملی به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی دانست و توضیح داد: من مکررا در جلسات با معاونت‌های وزارت ورزش اعلام کرده‌ام به دلیل آنکه تیم‌های ورزشی زنان نمی‌توانند اسپانسر داشته باشند که از قـبل آن بازیکنان و مربیان منتفع شوند، باید امکانات ویژه و خاص‌تری برای آنها در نظر گرفته شود.



رییس کمیته تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: البته با توجه به اینکه وزارت ورزش نمی‌تواند به صورت شفاف و علنی به تیم‌های حرفه‌ای کمک کند و این کار خلاف قوانین بین‌المللی است، باید نسبت به ورزش بانوان مساعدت انجام شود و ما پیگیر خواهیم بود که از چه طرقی می‌شود این کمک‌ها را پیش برد./



پایان پیام

  • کد خبر : 261714
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار