خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/11 - 09:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جلیلی شیشوانی با انتقاد از فعالیت صرفا انتخاباتی احزاب:

نحوه فعالیت کنونی احزاب نیاز به تغییر دارد

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: احزاب فقط در زمان انتخابات کاندیدایی را معرفی می‌کنند و معتقدم نحوه فعالیت کنونی احزاب نیاز به تغییر دارد.

علی جلیلی شیشوانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اهمیت وجود احزاب فعال در کشور، اظهار داشت: هر پدیده سیاسی اگر دارای ساختار باشد، براساس آن ساختار می‌توانیم بازآرایی اطلاعات را انجام دهیم، احزاب از نظر شکلی وضعیت خوبی در کشور دارند اما به لحاظ محتوایی باید اقدامات بیشتری انجام دهند تا بتوانیم از فعالیت آن‌ها دفاع کنیم.



عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: احزاب فقط در زمان انتخابات کاندیدایی را معرفی می‌کنند و لیست‌هایی که ارائه می‌کنند یا رای لازم را کسب می‌کنند یا اینکه برخی لیست‌ها نیز رای نمی‌آورند.



احزاب به مردم پاسخگو نیستند



وی افزود: در کشور ما چند حزب غالب داریم اما آن‌ها نیز فقط در زمان انتخابات فعال می‌شوند و مردم در سایر موضوعات اثری از آن‌ها را مشاهده نمی‌کنند و حتی پس از برگزاری انتخابات‌ها نیز به مردم پاسخگو نیستند.



ساز و کار معرفی کاندیدا در احزاب برای حضور در انتخابات‌ها کامل نیست



جلیلی شیشوانی ادامه داد: در احزاب فعال برای معرفی کاندیدا جهت شرکت در انتخابات‌ها رقابت‌های درون حزبی ایجاد می‌شود و بعد از آن چالش درون حزبی، می‌توان گفت کاندیدای معرفی شده فردی کارآمد و دارای توانمندی است که نیازهای کشور را می‌ببیند و به مردم پاسخگو خواهد بود اما در شرایط کنونی شاهد چنین ساز و کاری برای معرفی کاندیدا از سوی احزاب نیستیم.



نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: من نیز قبول دارم که باید ساختار احزاب تغییر کند و بازآرایی اطلاعاتی شود به همین دلیل معقتدم باید اصلاحاتی در نحوه فعالیت احزاب ایجاد کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 283808
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار