خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/13 - 10:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
آزادی‌خواه:

نحوه توزیع گوشت قرمز گرم وارداتی عادلانه نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، گفت: توزیع گوشت گرم وارداتی عادلانه نبوده و شاید پاسخ نهادهای توزیع کننده این باشد که میزان واردات به اندازه تامین نیاز کل استان‌ها نیست اما دلیل واردات این نوع گوشت، اثرگذاری و تعدیل بازار است که این تعدیل صورت نگرفته.

احد آزادی خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در باره افزایش قیمت گوشت قرمز و اثرگذاری واردات بر بازار، گفت: این موضوع تابع چند متغییر است که در کشور رخ داد و اولین آن، موضوع حذف دام های مولد و مازاد بود که رخ داد و در این حوزه آسیب جدی وارد شد و قاچاق نیز آن را شدید تر کرد.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حذف دام های مولد ضمن زیان به دامداران امروز کشور را با کمبود گوشت قرمز مواجه کرده است، ادامه داد: مسئله مهم دیگر در حوزه بازار گوشت قرمز به واردات گوشت گرم توسط دولت ارتباط دارد، شیوه صحیح قیمت گذاری و توزیع گوشت وارداتی در بین مردم باید با جدیت بیشتری صورت بگیرد تا توزیع عادلانه و در بازار اثرگذار باشد.



وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر خرید، قیمت عرضه و شیوه توزیع گوشت قرمز وارداتی در بازار با چالش مواجه است، عنوان کرد: توزیع گوشت گرم وارداتی عادلانه نبوده و شاید پاسخ نهادهای توزیع کننده این باشد که میزان واردات به اندازه تامین نیاز کل استان‌ها نیست اما دلیل واردات این نوع گوشت، اثرگذاری و تعدیل بازار است که این تعدیل صورت نگرفته است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید توزیع گوشت وارداتی عادلانه، جامع و با قیمت مناسب باشد، گفت: قیمت گوشت قرمز وارداتی باید بر نرخ بازار اثرگذار و نیاز جامعه را تامین کند که تاکنون این اتفاقات رخ نداده است./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 373980
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار