خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/29 - 17:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
میرزاده در تشریح دستور کار کمیسیون آموزش:

مهلت یک ماهه طراحان تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به طهرانچی/ اصرار کمیسیون آموزش به تاثیر مثبت معدل در کنکور

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و افزود: طراحان به طهرانچی مهلت یک ماهه دادند.

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح دستور کار جلسه امروز (یکشنبه 29 مهر) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان درخواست اعمال ماده 236 برای تخلفات صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را داشتند که به درخواست خود ایشان، رسیدگی به این امر به مدت دو هفته به تاخیر افتاد.



سلیمی گزینه کمیسیون برای شورای فرهنگ قرآنی



نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در توضیح دومین دستور کار کمیسیون افزود: انتخاب ناظر برای شورای تخصصی فرهنگ قرآنی مطرح شد و علیرضا سلیمی انتخاب شدند.



وی در خصوص سومین دستور کار کمیسیون آموزش مجلس گفت: مشکلاتی در پذیرش عده‌ای از دانشجویان دانشگاه آزاد به وجود آمده هر کدام از نمایندگان در این خصوص از سوی مردم مراجعاتی داشتند؛ مقرر شد کمیته آموزش عالی کمیسیون با حضور نمایندگانی از دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت، وزارت علوم، سازمان سنجش و مرکز پژوهش‌های مجلس جلسه‌ای داشته باشند تا هم بررسی شود چرا این اتفاق افتاده و هم اینکه پیشنهاد خود را برای برون‌رفت از این مساله اعم از اینکه هم مشکل داوطلبان حل شود و هم برای دانشگاه آزاد بر طبق ضوابط مشکلی به وجود نیاید، طرح کنند.



میرزاده گفت: این کمیته فردا جلسه خواهد داشت و سه‌شنبه (1 آبان) به کمیسیون گزارش می‌دهد.



این نماینده مجلس در تشریح دستور کار بعدی کمیسیون توضیح داد: تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با حضور رییس دانشگاه آزاد و معاونان وی بررسی شد؛ نهایتا طراحان یک ماه به ریاست دانشگاه آزاد فرصت دادند مفادی که در طرح تحقیق و تفحص آمده را برطرف کند و آنها پس از این مدت درباره انجام شدن یا نشدن طرح مذکور اعلام نظر خواهند کرد.



کمیسیون آموزش به تاثیر مثبت معدل در کنکور اصرار دارد



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در توضیح آخرین دستور کار کمیسیون آموزش مجلس گفت: در خصوص وضعیت تاثیر معدل در کنکور قرار شد تا نماینده کمیسیون، سید جواد ساداتی نژاد، در شورای سنجش و پذیرش با مسئولان شورا و وزارت علوم این موضوع را بررسی و بر ایده کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر تاثیر مثبت معدل در کنکور تاکید کند؛ اگر این امر مورد پذیرش بود که نیاز به طرح جدید نیست و اگر قبول نکردند، پیشنهاد مثبت شدن این تاثیر در قالب طرحی پیگیری خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 264781
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار