خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/23 - 14:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس:

منع قانونی برای اجاره پیاده‌روهای عریض به برخی اصناف وجود ندارد

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه براساس قانون، تمامی معابر شهری در اختیار شهرداری‌ها است، گفت: اجاره پیاده‌روهای عریض پایتخت به برخی اصناف در صورت عدم ایجاد مشکل برای تردد شهروندان منع قانونی ندارد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اظهارات هاشمی، رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه با تصویب لایحه بهره‌‌برداری از پیاده‌روها امکان اجاره فضای پیاده‌راه برای برخی از مشاغل مانند رستوران‌ها و اغذیه فروشان امکان‌پذیر خواهد شد، گفت: براساس ماده 96 قانون شهرداری‌ها اراضی کوچه‌های عمومی، میدان‌ها، پیاده‌روها و خیابان‌ها ملک عمومی محسوب و در مالکیت شهرداری است بنابراین این کار غیرقانونی نیست و شهرداری می‌تواند از پیاد‌ه‌روها بهره‌برداری کند.











مهرداد بائوج لاهوتی


رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی افزود: البته منظور این نیست که تمامی پیاده‌روها به اغذیه فروشان و رستوران‌ها اجاره داده شود بلکه پیاده‌روهای عریض مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.



وی با بیان اینکه اجاره پیاده‌روها در تمامی کشورها مرسوم است، ادامه داد: اگر عرض پیاده‌رو اجازه فعالیت برخی مشاغل را بدهد و مشکلی برای تردد شهروندان پیش نیاید اجاره پیاده روها مانعی ندارد و این الگو در کشورهای اروپایی هم اجرا شده است.




در حال حاضر دولت به دلیل مشکلات اقتصادی امکان حمایت از شهرداری ها را ندارد و در گذشته هم متوسط کمک دولت تنها شش درصد بوده است بنابراین شهرداری باید از مسیرهای مختلف درآمدزایی کند




لاهوتی یادآور شد: درست است شهرداری با انگیزه درآمدزایی به اجاره پیاده‌روها ورود کرده اما چاره‌ای جز این ندارد و در سایر کشورها هم چنین رویه‌ای وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 296700
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار