خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/06 - 10:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نجفی توضیح داد:

ممنوعیت کاشت چمن در پایتخت، کم‌آبی یا سوءمدیریت؟/نمی توان در توسعه فضای سبز یک نسخه واحد تجویز کرد

عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: برای زیباسازی و توسعه فضای سبز هر منطقه باید بین میزان منابع آبی و نوع گونه گیاهی تناسب برقرار باشد.

محمدرضا نجفی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با بخشنامه ممنوعیت کاشت چمن در احداث فضاهای سبز جدید در تهران، گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای ممکن است برای زیباسازی و توسعه فضای سبز از روش و گونه‌های مختلف استفاده شود و الزاماً یک گونه و یک روش خاص راهکار مناسب و صحیحی برای زیباسازی و توسعه فضای سبز نیست.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: در بعضی از مناطق ممکن است کشت و نگهداری چمن با توجه به محدودیت منابع آبی به صرفه نباشد و در منطقه دیگر مناسب باشد، پس قاعدتاً یک نسخه واحد برای تمام بخش‌ها، مناطق و نواحی تجویز نمی‌شود و باید برای زیباسازی و توسعه فضای سبز هر منطقه از سبک و سیاق و روش خاص خود آن‌منطقه استفاده کرد.



نجفی با اشاره به روش‌های مختلف توسعه و زیباسازی فضای سبز اظهار داشت: برای توسعه و زیباسازی فضای سبز روش‌های مختلفی وجود دارد، ممکن است چمن برای نوع آب آن منطقه سازگار و مناسب نباشد اما گونه‌ی گیاهی دیگری وجود داشته باشد که ضمن زیبایی با مشخصات کیفی و فنی آب آن منطقه سازگار است. تنها لازم است بین گونه گیاهی، میزان و کیفیت آب موجود و هزینه‌های ایجاد و نگهداری تناسب برقرار باشد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دانش مورد نیاز مدیریت شهری و فضای سبز، در کشور فراهم است و خلا تکنولوژی و علمی در این زمینه وجود ندارد. قطعا اگر مدیریتی بر مبنای یک استراتژی مدون و مورد اجماع دستگاه‌های مرتبط شکل بگیرد و تمام امکاناتش را در چارچوب نظام برنامه‌ریزی هزینه کند و نظام شهری را برهم نزند، بدون شک می‌تواند اهداف و برنامه‌های استراتژیک دیده شده را به سرانجام برساند.



عضو مجمع نمایندگان تهران، با اشاره به بی‌مدیریتی مسئولین در برنامه‌ریزی قبل از بحران گفت: در کشور ما تا زمانی که مشکلات بحرانی نشوند به آنها پرداخته نمی‌شود. ما با سرمایه‌های مختلف‌مان مقتصدانه رفتار نکرده‌ایم، سرمایه هایمان را هزینه و از دل آنها درآمد چندانی خلق نکرده‌ایم، سرمایه‌های ما تنها مادی نبوده‌اند، ما با تمام سرمایه های اجتماعی، نمادین، انسانی رفتار مناسبی نداشته‌ایم و امروز با کمبود سرمایه،منابع و تکثر مطالبات مواجه هستیم، این موارد در کنار هم تراز خوبی را تشکیل نمی‌دهند.ما می‌توانیم با همت، تلاش و کوشش مضاعف، هم افزایی، همدلی جمعی و بسیج عمومی، دوباره این سرمایه ها را تجمیع و از دلش فرصت‌های جدید خلق کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 255475
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار