خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/09/07 - 17:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ذوالنوری با اشاره به برگزاری مذاکرات ژنو8:

معارضان سوری بدنبال تحقق دیپلماسی باشند نه ارائه شرط و شروط/106کشور نتوانستند "بشاراسد" را برکنار کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد معارضان سوری تنها بوده و در اقلیت قرار دارند لذا پیش‌شرط آنها برای برگزاری مذاکرات ژنو ۸ پذیرفتنی نیست.

مجتبی ذوالنوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به درخواست معارضان سوری برای عدم ایفای نقش بشار اسد در مرحله انتقالی در راستای برگزاری مذاکرات ژنو ۸، گفت: زمانی که 106 کشور دنیا تلاش کردند داعش را با قوت پشتیبانی کنند تا بشار اسد ساقط شود، این مهم محقق نشد لذا پیش‌شرط معارضان سوری در شرایط کنونی دولت حاکمه پذیرفتنی نیست.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معرضان سوری تنها بوده و در اقلیت قرار دارند، اظهارکرد: معارضان و منتقدان هم در میز سیاسی مذاکرات می توانند در حد خودشان سهم خواهی کنند و نباید سهم و نقش مهم مردم سوریه را نادیده بگیرند.



وی ادامه داد: معارضان سوری بجای گذاشتن پیش شرط و برگزاری مذاکرات ژنو 8 باید تلاش کنند در راهکاری مبتنی بر دیپلماسی و دموکراسی کاندیدا برای انتخابات این کشور معرفی کنند تا در صورت مقبولیت بتوانند قدرت را در دست بگیرند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در سوریه و تأکید آنها بر طی شدن فرآیند مذاکرات سازمان ملل در ژنو برای ایجاد صلح در این کشور، تصریح کرد: برگزاری ژنو 8 مشکلی ندارد اما وقتی معارضان برای حضور در مذاکرات اقدام به ارائه پیش شرط می کنند، این مسئله مشکل آفرین می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم کشور سوریه پس از گذشت سالها درگیری و از بین رفتن گروه های تکفیری داعش، بتوانند سرنوشت کشورشان را خودشان رقم بزنند و به صلح و ثبات دست یابند./



پایان پیام

  • کد خبر : 220682
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار