خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/30 - 11:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
طهماسبی:

مرکز جامع سلامت رونیز و سفلا  تکمیل شد/ انتقال آب تصفیه شده با ایسی ۵۰۰ به استان فارس پیگیری شد

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس از پیگیری انتقال آب تصفیه شده و پایدار با ایسی ۵۰۰  به سه حوزه انتخابیه برای مصارف صنعتی خبر داد و گفت: ساخت مرکز جامع سلامت رونیز و سفلا  تکمیل شد و مرکز جامع سلامت شهر رونیز، خانه‌های بهداشت که در شهرستان‌های بختگان، خانه بهداشت شهرک امام صادق(ع) و خانه بهداشت روستای جزین  هم در دستور ساخت قرار گرفته است.

فرهاد طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزرای خانه ملت در مورد آخرین اقدامات پیگیری شد در حوزه انتخابیه، گفت: خط انتقال آب خلیج فارس از بندرعباس به گل گهر است و مجوز شهرستان‌های نی‌ریز استهبان و بختگان صادر شده و در حال اجرایی شدن است که به طور رسمی عملیات کلنگ زنی و شروع اجرای آن در روزهای عادی انجام خواهد شد.



انتقال آب پیگیری شد



نماینده مردم نی‌ریز،استهبان و بختگان در ادامه تاکید کرد: انتقال آب یک اتفاق بزرگی است در حوزه آب تصفیه شده با  پایداری ایسی ۵۰۰  در سه حوزه انتخابیه رخ خواهد داد که برای مصارف صنعتی است و در صورت نیاز و ضرورت بحث آب شرب نیز تضمین می‌شود.



روکش آسفالت جاده‌های روستاها پیگیری شد



رییس کمیته معدنی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روکش آسفالت جاده‌های سه شهرستان حوزه انتخابیه و ساخت سه جاده ارتباطی از جمله بنه کلاغی به بازرگان، جاده گردنه نقاره خانه در نی‌ریز، جاده ده قلات و جاده آباده طشک به کره‌ای در بختگان، جاده گردنه وزن در استهبان جاده خرامه به نی‌ریز در استهبان صورت گرفته است.



عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس یازدهم با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه درمانی و بهداشتی، ادامه داد: ساخت مرکز جامع سلامت رونیز سفلا و تکمیل مرکز جامع سلامت شهر رونیز و خانه‌های بهداشت که در شهرستان‌های بختگان خانه بهداشت شهرک امام صادق(ع) خانه بهداشت روستای جزین صورت گرفته است و همچنین ۸ چمن مصنوعی نیز انجام شده است.



نوسازی مدارس حوزه انتخابیه در دستور کار قرار گرفت



وی در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزشی تصریح کرد: در حوزه آموزشی ساخت مدارسی در دستور کار است که در حدود ۸ تا ۹ باب مدرسه در ۳ شهرستان حوزه انتخابیه در حال ساخت است که به مرحله زدن سقف رسیده است.



این نماینده مجلس عنوان کرد: اقدامات دیگری که در جهت صنعتی شدن سه شهرستان نی‌ریز، استهبان و بختگان صورت گرفته از جمله سه واحد کارخانه فرومنگنز در شهرستان استهبان در حال بهره‌برداری و توسعه است، همچنین یک مجوز نیز احداث کارخانه فرومنگنز  شهرستان نی‌ریز شناسایی که آماده کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی شدن است، یک واحد کارخانه فرومگنز در شهرستان بختگان که مجوز آن اخذ شده و اگر تخصیص آب آن انجام شود این کارخانه نیز آماده کلنگ زنی و شروع عملیات است./



پایان پیام  

  • کد خبر : 370329
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار