خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/26 - 15:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
موسوی لارگانی:

مردم منطقه فریاد مخالفت با رفتارهای تبعیض آمیز دولت هند سردهند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مردم کشورهای مسلمان نشین منطقه به واسطه رفتار حاکمانشان سرافکنده اند.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعتراضات و ناآرامی‌ها علیه قانون جدید حق شهروندی در هند، گفت: مواردی در این روزها در هند مطرح می شود که جای تامل دارد. مثلا با وجود اینکه هندوستان معروف بوده به اینکه ادیان مختلف، مذاهب و فرقه های مختلف و ملیت ها در آنجا در کنار هم زندگی می کنند، تابعیت غیرمسلمان ها را می پذیرند ولی تابعیت مسلمانان را نه!



نماینده مردم فلاورجان درمجلس با بیان اینکه قانون شهروندی جدید هند بخشی از دستورکار "نارندرا مودی" نخست وزیر هند برای به حاشیه راندن مسلمانان این کشور است، مطرح کرد: دولت هند این روزها به مسلمانان که سال‌ها در هندوستان در کنار هندوها در کنار بقیه اقوام زندگی می کردند، سخت می گیرد آنها را تحقیر و عرصه را به آنها تنگ کرده و معترضین را سرکوب می‌کند.



بیشتر بخوانید:





وی با اشاره به ادعای هند درباره زندگی مسالمت آمیز همه اقوام در کنارهم، تاکید کرد: تعجب ما از کسانی است که داعیه دار حمایت از حقوق بشر هستند و در واکنش به رفتارهایی که مشکلی هم با حقوق بشر ندارد ،فریاد آن ها بلند می شود ؛ اما شاهدیم که حتی برای تذکر هم در این زمینه از مجامع بین المللی صدایی نمی شنویم و این حقیقت دردناک است.



 











سیدناصر موسوی لارگانی


 



عضو رفاکسیون روحانیت مجلس ،با اشاره به موضوع کشمیر و تندروی ها و کشتار شیعیان در این ایالت ،ادامه داد:متاسفانه اگر یک قاچاقچی که هزاران نفر و خانواده ها را نابود کرده ،به مجازات برسد،صدای فریاد مدعیان حقوق بشر بلند می شود،اما اینجا الان خفقان گرفته اند و صدایی از آنها درنمی آید.



این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به لزوم همکاری کشورهای اسلامی منطقه، تاکید کرد: به نظر من کشورهای مسلمان نشین باید این موضوع را محکوم کنند اما متاسفانه برخی از سران کشورهای اسلامی هم دست‌نشانده استکبار جهانی و صهیونیست‌ها هستند؛ در این‌گونه موارد حتی ما می بینیم که طرفدار طرف مقابل می شوند.



موسوی لارگانی با بیان اینکه رفتار حاکمان باعث می‌شود که کشورهای مسلمان نشین دراین گونه موارد سرشان پایین باشد، خاطرنشان کرد: مردم کشورهای اسلامی باید به صورت خودجوش در مخالفت با رفتار دولت هند با مسلمانان اعتراض  و تجمع کنند.مخصوصاً تشکل‌های دانشجویی کشورها باید قطعا اعلام نظر کنند و فریادشان را برسر این گونه رفتارهای تبعیض نژادی بلند کنند. 



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قانون جدید هند، شهروندی مهاجران غیرمسلمانان از سه کشور همسایه هند را تسهیل می‌کند،تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید فریادشان بلند شود و این حرکت را محکوم کنند.کشورها باید سفراو کاردارهای هندوستان را فرا بخوانند و از آنها برای رفتارهای ناشایست و تبعیض آمیز با مسلمانان توضیح بخواهند و بیانیه بدهند و در کنار آن مردم هم باید در این زمینه ورود کنند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 292762
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار