خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/05 - 17:01
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : سیاسی
نمایندگان در گفت‌وگو با خانه‌ملت مطرح کردند:

مرتضی صفاری نطنزی؛ دیپلماتی آرام و متین

نمایندگان مردم در مجلس ضمن تسلیت به مناسبت در گذشت نماینده مردم نطنز، از ایشان به عنوان فردی موثر، کارشناس، با اخلاق و با متانت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوه مقننه یاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، مرتضی صفاری نطنزی نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس دهم و از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود، وی پس از تحمل یک دوره بیماری سخت بامداد امروز پنجم تیرماه دار فانی را دواع گفت.



مرحوم صفاری رئیس کمیته روابط خارجی مجلس بود که در این مدت توانست کارنامه درخشانی را از خود به جا بگذارد. نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اعضای هیات رئیسه مجلس و تعدادی دیگر از نمایندگان این ضایعه را تسلیت و از ایشان به عنوان مرد با اخلاق، متین و خبره مجلس یاد کردند.











مجتبی ذوالنوری


ادب و اخلاق خصوصیت بارز اخلاقی مرحوم صفاری نطنزی بود



مجتبی ذوالنوری در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: آقای صفاری ویژگی‌های متعددی داشت اما آنچه بسیار نمایان بود؛ ادب و اخلاق ایشان بود، انصافا می‌توانیم ایشان را مظهر اخلاق حسنه بدانیم.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس پرکارترین کمیته کمیسیون بود، خروجی این کمیته خدشته بردار نبود. همچنین هیچ ایرادی در صحن کمیسیون به مصوبات و موضوعات کمیته روابط خارجی در طول سه سال گذشته به نظر ایشان گرفته نشد.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، یادآور شد: مرحوم صفاری بسیار سنگین، سنجیده و متین عمل می‌کرد و در طول مدت همکاری هیچ کدام از اعضای کمیسیون امنیت ملی سر سوزنی از ایشان ناراحت نشدند، وی بر روی نظرات خود بسیار محکم ایستادگی می‌کردند زیرا نظراتشان مبنا دار بود. مرحوم صفاری با کوله باری از تجربه برای سایرین الگو بودند.











علیرضا رحیمی


صفاری نطنزی نقش موثری در کمیته روابط خارجیکمیسیون امنیت ملی ایفا کرد



علیرضا رحیمی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه دکتر صفاری جز شخصیت‌های ارزشمند و برجسته کمیسیون امنیت ملی مجلس بودند، به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: علاوه بر ویژگی‌های فردی ایشان از جمله تواضع، متانت و آرامش به لحاظ سوابقی هم که داشتند نقش موثری را در کمیته روابط خارجی ایفا کردند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نگاه کارشناسی مرحوم صفاری صرف نظر از موضوعات سیاسی به نوعی بود که برای طرح و لوایح ارجاعی به صورت جامع منافع ملی را در نظر می گرفتند. همچنین مناسبات انسانی با همه نمایندگان داشت و از این رو همه نمایندگان از ضایعه ارتحال ایشان متاثر هستند.











طیبه سیاوشی شاه عنایتی


صفاری نطنزی یکی از سفرای توانمند در وزارت امور خارجه



طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی از اعضای فراکسیون امید و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم نیز به خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: آقای صفاری یکی از سفرای توانمند کشور در وزارت امور خارجه بود، وی فرد آرامی بودند که با متانت موضوعات مرتبط با کمیسیون امنیت ملی و کمیته روابط خارجی کمیسیون را مدیریت می‌کردند. به نظر درگذشت ایشان ضایعه‌ای دردناک برای کمیسیون امنیت ملی مجلس و کشور است. زیرا این افراد با داشتن تجربه‌های فراوان می‌توانند در مسائل مرتبط راه گشا باشند.











اکبر رنجبرزاده


صفاری نطنزی انسان با اخلاق و کاربلد مجلس



اکبر رنجبرزاده از دیگر اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: آقای مرتضی صفاری نطنزی انسان بسیار با اخلاق، منظم، صبور و مهربان، پیگیر و مسلط به اوضاع و کاربلد بودند، در واقع ویژگی‌های بارز فراوانی در این مرد بزرگ وجود داشت.











ابوالفضل حسن بیکی


صفاری نطنزی کارشناسی صاحب نظر



ابوالفضل حسن‌بیکی هم از دیگر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: مرحوم صفاری به عنوان نماینده شهر نطنز در حوزه‌های تخصصی دیپلماتیک برجسته و توانمند بودند، وی در مباحث اجرایی هم جز مدیران بسیار موفق بوده است. مرحوم صفاری حضور فعال درکمیسیون امنیت ملی مجلس داشت و در جریان بررسی طرح و لوایح کارشناسی صاحب نظر بود. کمیته روابط خارجی مجلس در طول ریاست ایشان فعال و اثرگذار بود. خداوند به خانوده ایشان صبر عاجل عنایت بفرماید.











مصطفی کواکبیان


مرحوم صفاری نطنزی فردی متخصص بود



مصطفی کواکبیان عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، ضمن عرض تسلیت برای درگذشت نماینده مردم نطنز، اظهار داشت: ایشان دلسوز، انقلابی، متخصص، متعهد و به معنای واقعی کلمه دیپلمات بود.



وی ادامه داد: بر اساس سوابق و تحصیلاتی که ایشان داشتند، با توافق سایر اعضای کمیسیون به عنوان رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی انتخاب شدند و بسیاری از موافقتنامه ها و پروتکل های بین المللی که در مجلس مطرح بود، ابتدا در این کمیته مورد بررسی قرار می گرفت.



این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: مرحوم به عنوان کارشناس و نخبه دلسوز در مجلس فعالیت داشت و امیدواریم که تفکر اعتدالی این نماینده در عرصه سیاست خارجی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تداوم پیدا کند.











سیدفرید موسوی


مرحوم صفاری نطنزی جانب حق را می گرفت



سیدفرید موسوی از اعضای فراکسیون امید مجلس دهم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، با حضور در مراسم تشییع نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: ایشان همکار دلسوز، آرام، متین بود و همیشه در موضع گیری ها جانب حق را داشت، مرحوم صفاری به هر چه اعتقاد داشت بدون هیچ نوع سبک و سنگینی اعلام می کرد و همواره دغدغه مردم را داشت.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: مرحوم تمام تجارت دیپلماسی خود را برای عبور از مسائل سیاست خارجی در مجلس بسیج کرده بود. نماینده مردم نطنز در مجلس همواره دغدغه مردم و حوزه انتخابیه خود را داشت، مردم ایران خادم دلسوزی را از دست داده اند.











مسعود گودرزی


مرحوم صفاری نطنزی اصول حرفه را رعایت می‌کرد



مسعود گودرزی از دیگر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم مرتضی صفاری نطنزی، بیان داشت: این مرحوم تعامل خوبی با نمایندگان داشت و در مسائل مهم اصول حرفه ای را رعایت می کرد و تمام تجربه ارزشمند خود در زمینه دیپلماسی را در اختیار اعضای کمیسیون و نمایندگان قرار می داد.



وی تاکید کرد: در کنار روحیه حرفه‌ای، اخلاق مناسبی داشت و بر محیط خود اثر گذار بود، ایشان از جمله نمایندگان ملی و جامع نگر بود، مرحوم صفاری در هیچ شرایط که رنگ و بوی تقلیدگرایی، وابستگی به گروهی و جریانی داشت، حضور پیدا نمی کرد و منافع کشور در سیاست خارجی را با نگاه حرفه ای و ملی دنبال می کرد.











محمدحسین حسین زاده بحرینی


صفاری نطنزی همکار متین و منطقی بود



محمدحسین حسین زاده‌بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: ایشان همکار آرام، متین و منطقی بود و در این سه سال هیچ وقت نسبت به ایشان احساس نامطلوبی را پیدا نکردم./



پایان پیام

  • کد خبر : 283545
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار