خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/13 - 11:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
باستانی:

محدودیت در واردات مواد اولیه منجر به گرانی لوازم خانگی شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است محدودیت در واردات مواد اولیه به دلیل اعمال تحریم‌ها موجب گرانی لوازم خانگی در ماه‌های اخیر شد.

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره دلایل گرانی لوازم خانگی، گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به گونه‌ای است که صادرات مواد خام امکان پذیر بوده اما نمی توان کالاهای تکمیل شده را صادر کرد به طور مثال می‌توان کنستانتره فولاد را بدون مشکل صادر کرد اما فولاد تحریم بوده و امکان صادرات آن وجود ندارد.



تحریم واردات قطعات تولید لوازم خانگی را تحت تاثیر قرار داده است



نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس تحریم‌های اعمال شده، واردات کالاها نیز با محدودیت‌هایی روبه رو است به طور مثال واردات یخچال فریزر کامل مشکلی ندارد اما نمی‌توان قطعات موردنیاز تولید لوازم خانگی را وارد کشور کرد.



وی اظهار کرد: ایران به دنبال واردات لوازم خانگی تکمیل شده نیست بلکه برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات مواد اولیه موردنیاز تولید است که واردات این مواد نیز با محدودیت روبه رو است که در اثر این موانع لوازم خانگی در ماه های اخیر گران شده است.



این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: اگرچه تامین آلومینیوم یکی از دلایل گرانی لوازم خانگی است اما با راهکارهایی مانند مبادله اقتصادی با اوراسیا این نیاز تامین می‌شود.



راه اندازی سامانه "جامع تجارت الکترونیک" امکان ردیابی کالا در زنجیره توزیع، فروش و تحویل را فراهم می‌کند



سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی راه اندازی سامانه "جامع تجارت الکترونیک" را یکی دیگر از راهکارها برای جلوگیری از سوءاستفاده سوداگران در بازار و فروش لازم خانگی بیش از قیمت واقعی دانست و ادامه داد: با راه اندازی سامانه "جامع تجارت الکترونیک"  می توان حرکت کالا در زنجیره توزیع، فروش و تحویل به مصرف کننده نهایی را پیگیری کرد در نتیجه علت گرانی و دلایل افزایش قیمت آنها به درستی مشخص می‌شود./



خبرنگار؛ علی اصغر نظامپور 



پایان پیام

  • کد خبر : 294999
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار