خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/29 - 17:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
راستینه:

مجلس دوازدهم باید نظم دلالی را از بازارهای مختلف برچیند

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: مجلس دوازدهم باید بساط نظام دلالی که منجر به متورم شدن بازارهای غیرمولد همچون زمین، مسکن، طلا و ارز شده را برچیند و سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت کند.

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوعاتی که باید در اولویت اقتصادی مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم قرار گیرد، گفت: شاید به جرائت بتوان گفت؛ مهمترین اولویت مجلس دوازدهم تمرکز بر مهار نرخ تورم، تقویت ارزش پول ملی و تلاش برای افزایش قدرت خرید مردم است، در این راه حکمرانی ریال برای تقویت ارزش پول ملی با تلاش برای یکپارچه سازی سامانه‌های هوشمند بانکی و خدماتی از گمرک تا پایین‌ترین حلقه زنجیره مصرف بسیار حائزاهمیت است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین تلاش برای هدایت نقدینگی به سمت تولید، با تمرکز بر کاهش مالیات بر تولید و تمرکز بر مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس مورد اهتمام نمایندگان قرار گیرد، درواقع به عبارت دیگر اگر ما نتایج رشد اقتصادی بر سر سفره مردم ملموس نباشد به یقین نمی‌توانیم انسجام ملی برای همراهی با حکمرانان به منظور اصلاحات اقتصادی داشته باشیم.

وی مطرح کرد: با این اوصاف مجلس باید چند کار را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دهد که گام نخست تلاش برای اجرای‌سازی مالیات بر عایدی سرمایه است تا نظام دلالی در متورم کردن بازارهای غیرمولد همچون زمین، مسکن، طلا و ارز برچیده و سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت شوند.

راستینه اضافه کرد: همچنین در گام دوم تلاش برای کاهش مالیات بر تولید و هدایت تسهیلات به سمت تولیدات خرد و واحدهای تولیدی نیمه تمام ضروری است، چراکه اکنون واحدهای تولیدی بسیاری نیازمند تسهیلات برای تکمیل هستند. در گام سوم نیز تمرکز بر تقویت ارزش پول ملی و تقویت حکمرانی ریال با یکپارچه‌سازی سامانه‌های اقتصادی بسیار حائزاهمیت است و تلاش برای مهار نرخ تورم با هدف افزایش قدرت خرید مردم بسیار مهم و ضروری است./

پایان پیام  

 

  

  • کد خبر : 379738
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار