خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/07 - 11:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
فولادگر:

ماهواره نور ارتباطی به قطعنامه 2231 ندارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس ارتباط ماهواره نور ایران به قعطنامه 2231 سازمان ملل استنباط غلط غربی است.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به واکنش کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس به پرتاب ماهواره نور ایران به فضا، گفت: این کشورها به قعطنامه 2231 استناد می کنند این در حالی است که استنباط آنها از این قطعنامه و ارتباطش به ماهواره نور ایران درست نبود، چرا که قطعنامه درباره سلاح های هسته ای و موشکل های بالستیک با کلاهک هسته است.



وی تاکید کرد: ایران بارها اعلام کرده که قصد استفاده نظامی از تکنولوژی هسته ای ندارد و مرجع ما برجام است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم با اشاره به پی روی کشورهای اروپایی از آمریکا، اظهار داشت: برای قابل دقت است که چرا این سه کشور اروپا دنبال روی از سیاست های آمریکا را رها نمی کنند آنها که بارها به این نتیجه رسیده اند که آمریکا برای منافع خود هیچ حد و مرزی قائل نیست، پیمان های بزرگ دنیا را زیر پا گذاشته، به کشورهای متعهد خود رحم نکرده و پیمان هایی که با کشورهای اروپایی داشته زیر پا می گذارد به خصوص دردوران ریاست  جمهوری ترامپ شاهد این حرکت بودیم.



این نماینده مجلس تاکید کرد: جای تعجب دارد که با همه این اوصاف و با وجود اینکه روش های ترامپ را در مسئله اقتصادی و مدیریت کرونا می بینند، باز اروپا به خصوص آلمان، انگلیس و فرانسه دنبال روی از سیاست های آمریکا را کنار نمی گذارند.



فولادگر درادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: ایران برنامه های جامع علمی دارد که توسعه فناوری فضایی را نیز پیش بینی کرده است، این برنامه استراتژیک است در عین حال صلح آور و صلح آمیز است.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: طرح نگرانی برای توسعه فناوری فضایی ایران در راستاری ایران هراسی است، این روشی است که بارها غربی ها علیه ایران به کار گرفته اند.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: ما بارها اعلام کردیم که تجهیزایت موشکی برای پیشگیری از تعرضات و بازدانده است، فناوری فضایی نیز با هدف علمی و اجرای برنامه های جامع صنایع فناوری هوا و فضا است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، انگلیس، آلمان و فرانسه پس از پرتاب ماهواره نور به فضا در بیانیه های جداگانه ادعا کردند که این اقدام ایران خلاف قطعنامه 2231 سازمان ملل است./



پایان پیام

  • کد خبر : 297109
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار