خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/13 - 10:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحتی:

قضاوت درباره اجرای قانون بومی گزینی در آموزش و پرورش زود است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصویب قانون بومی گزینی در دستگاه‌های دولتی را گامی مثبت در جهت توسعه اشتغال در سراسر کشور دانست و گفت: البته قضاوت درباره این قانون با توجه به اینکه هنوز آزمون استخدامی برگزار نشده، زودهنگام است.

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برخی انتقادها از اجرای قانون بومی گزینی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: بومی گزینی در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا می‌شود که قانون مدیریت خدمات کشوری به تازگی توسط مجلس اصلاح شده و باید منتظر آزمون استخدامی کشور ماند.



نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری  در بهمن‌ماه در نشست صحن علنی مجلس، اظهار کرد: بر اساس این قانون، شورای توسعه مدیریت مکلف شد برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران، کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها اولویت قائل شود.



فلاحتی یادآور شد: بر اساس ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری؛ به کار گیری افراد در دستگاه‌های اجرایی پس از پذیرفته شدن در امتحان عمومی که به طور عمومی نشر آگهی می‌شود و نیز امتحان یا مسابقه تخصصی امکانپذیر است.



بومی گزینی در دانشگاه فرهنگیان به درستی در حال اجرا است



وی اضافه کرد: از سوی دیگر بومی گزینی در دانشگاه فرهنگیان با تدوین دستور العمل و تعیین بوم در هر منطقه برای هر دانشگاه به درستی در حال اجرا است.



فلاحتی یادآور شد: پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان امروز به نحوی است که در ابتدا محل خدمت دانشجو مشخص می‌‎شود و دانشجو تعهد محضری می‌دهد که 10 سال در منطقه به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته و محروم خدمت خواهد کرد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: به این روند اعتراضی و انتقادی وجود ندارد و دانشگاه فرهنگیان بومی گزینی دقیقا بر اساس آیین نامه‌ها عمل می‌شود.



بیشتر بخوانید:





پایان پیام



خبرنگار: هدی ریسمانچی

  • کد خبر : 295793
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار