خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/09/14 - 11:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
خالقی مطرح کرد:

قسمت اعظم روستاهای خلخال و کوثر گازکشی شده است

نماینده خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه قسمت اعظم روستاهای خلخال و کوثر گاز کشی شده است گفت: شهرهای حوزه انتخابیه خلخال و کوثر در کل گاز کشی است اما در بعضی از روستاها که دارای خانواده‌های کم هستند و در مسیرهای صعب‌العبور قرار دارند گازکشی نشده‌اند و سعی بر این داریم تا پایان سال 96 تمام مدارس را گازکشی کنیم.

بشیر خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه قسمت اعظم روستاهای خلخال و کوثر گاز کشی شده است گفت: شهرهای حوزه انتخابیه خلخال و کوثر در کل گاز کشی است و از این بابت مشکلی نیست؛ اما بعضی از روستاها که دارای خانواده‌های کم و در مسیرهای صعب‌العبور قرار دارند گاز کشی نشده‌اند و سعی بر این داریم تا پایان سال 96 تمام مدارس را گازکشی بکنیم.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است: اغلب سیستم‌های گرمایشی حوزه انتخابیه‌ام بخاری است و در حالت مرکزی و شوفاژ نیست. سیستم‌های گرمایشی قبل بیشتر به صورت نفت‌سوز بود ولی در حال حاضر بخاری‌های گازی استفاده می‌شود.



نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: به حساب اینکه قیمت گاز در کشور پایین است نباید به آن بی‌توجهی شود و نظارت و کنترل در استفاده از وسایل گرمایشی گازی به صورت مرتب باید صورت بگیرد.



وی با تاکید بر لزوم نظارت بر استفاده از مصرف گاز گفت: مسئولین باید آموزش دهند تا در مصرف گاز صرفه جویی شود؛ متأسفانه دیده می‌شود که در مورد مصرف گاز بسیار اسراف می‌شود که نباید اینطور باشد و بی‌رویه مصرف شود. برای یک یک رویه واحد باید درست مصرف کردن را یاد گرفته و آموزش دهیم.



خالقی با بیان اینکه باید با درست مصرف کردن از این نعمت خدادادی محافظت کنیم تصریح کرد: در کشورهای اروپایی مشاهده می‌شود که در خانه و مدرسه هم لباس گرم پوشیده و درجه اتاق و کلاس را نسبت به آن تنظیم می‌کنند؛ در مدارس و از طریق معلمان، رسانه‌ها، مردم و ... باید این فرهنگ‌سازی اجرا شود تا علاوه بر اینکه انرژی هدر نرود، هزینه‌ها نیز کاسته شود.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه استان اردبیل، آذربایجان و ... در مناطق سردسیر قرار گرفته‌اند و با توجه به طبیعت منطقه لازم است مسئولان همیاری بیشتری داشته باشند و مثل جنوب کشور که در گرما و به دلیل مصرف بالای سیستم سرمایشی یارانه برق می‌گیرند به استانهای سردسیر هم توجه بیشتری شود؛ البته نامه‌ای نوشتیم و پیگیر هستیم تا خانواده ها در پرداخت بهای گاز با مشکلی مواجه نشوند./           



پایان پیام


  • کد خبر : 181963
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار