خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/21 - 14:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
اکبری مطرح کرد

قانون حفاظت از خاک سدی در مقابل قاچاق و فروش خاک زراعی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس قانون حفاظت از خاک را سدی در برابر قاچاق و فروش خاک زراعی کشور دانست و گفت: بر اساس اظهارات مسئولان جهاد کشاورزی خاکی که فروخته می‌شود ارزش کشاورزی ندارد.

علی اکبری در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر فروش و قاچاق خاک کشاورزی، گفت: بر اساس اظهارات کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، خاکی که فروخته و صادر می‌شود ارزش کشاورزی ندارد.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج خاک صنعتی با مجوز جهاد کشاورزی امکان پذیر است، افزود: قانون حفاظت از خاک با هدف جلوگیری از صادرات و قاچاق خاک تدوین و تصویب شد و بر اساس آن دستگاه های نظارتی و اجرایی باید با تمامی عوامل مخرب خاک برخورد کنند.



وی ادامه داد: عوامل تخریب شیمیایی و فیزیکی خاک و همچنین نحوه برخورد و مجازات متخلفان در قانون مذکور پیش‌بینی شده و تشخیص هر گونه خاک معدنی هم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است؛ به طور قطع اگر قاچاق خاک هم وجود داشت با اجرای قانون حفاظت از خاک رفع خواهد شد.



بیشتر بخوانید:





نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خاک سرمایه ملی کشور است و فروش و قاچاق آن تبعات زیست محیطی بالایی را به دنبال دارد؛ احتمال قاچاق خاک کشاورزی اندک است و ممکن است خاک به منظور امور پژوهشی به خارج صادر شود که این موضوع هم بر اساس قانون حفاظت از خاک بلامانع است./



پایان پیام

  • کد خبر : 295342
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار