خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/03 - 14:01
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در سایه عدم همکاری فضای مجازی و حقیقی

قاسمی پور: شیوع چاقی و دیابت بین دانش آموزان سلامت جامعه را به مخاطره انداخته است

عضو هئیت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: چاقی و دیابت به عنوان مرگ خاموش در سایه اپیدمی کرونا دانش آموزان را تهدید می‌کند.

 شیوا قاسمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رشد چاقی و دیابت بین دانش آموزان گفت: با اپیدمی کرونا مراکز فرهنگی و آموزشی از سینما گرفته تا مدارس و مراکز آموزشی به سمت تعطیلی پیش رفته‌اند. این اتفاقات جدا از خسارات مالی منجر به آسیب در عرصه فرهنگی کشور هم شده است؛ در این بین تعطیلی مدارس بیشترین تبعات را به واسطه این همه گیری کرونا به همراه داشت.



چاقی و دیابت در کمین دانش آموزان



نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار افت تحصیلی، سلامتى و تندرستى بسیاری از دانش آموزان به دلیل نبود زیر ساخت‌های لازم و ضروری در حاشیه قرار گرفته است، بى توجهى به دروس تربیت بدنی در کنار دیگر دروس خود را در قالب چاقی و رشد دیابت در بین کودکان و نوجوانان نشان می دهد.



رشد بیماری‌هایی همچون چاقی و دیابت معروف به مرگ خاموش در بین دانش آموزان، سلامت جامعه را به مخاطره انداخته است، بی شک این اتفاق در آینده تبعات سنگینی را به دنبال خواهد داشت



قاسمی پور با تاکید به آمار بالای چاقی دانش آموزان یادآور شد: رشد بیماری‌هایی همچون چاقی و دیابت معروف به مرگ خاموش در بین دانش آموزان، سلامت جامعه را به مخاطره انداخته است، بی شک این اتفاق در آینده تبعات سنگینی را به دنبال خواهد داشت و  شرایط فعلی  اوضاع را بحرانی‌تر از قبل کرده است.



کرونا فرصت خوبی برای آزمون و خطا است 



عضو هئیت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: دو سال گذشته شدت گیری بیماری کرونا  فرصت خوبی برای آزمون و خطا در حوزه آموزش و پرورش بود. از آموزش آنلاین دروس علمی و مهارتی گرفته تا تربیت بدنی، باید تمام ضعف‌ها در ترازوی سنجش قرار می‌گرفت و امروز آموزش و پرورش جزو حوزه‌های پیشرفته در استفاده از فضای مجازی محسوب می‌شد که متاسفانه این مهم به دلیل ضعف زیرساخت‌ها تاکنون ممکن نبوده است، در حال حاضر نه تنها در حوزه آموزش مجازی بلکه در راستای ورزش دانش آموزی نیز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم، همین مسئله جای انتقاد دارد.



همکاری فضای مجازی و حقیقی به قیمت سلامتی مردم تمام می‌شود



 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه به اهمیت ورزش در سلامتی جامعه تاکید و اظهار کرد: ورزش مسیری برای رسیدن به تندرستی است «عقل سالم در بدن سالم » موضوعی که بارها به عناوین مختلف بیان شده است. امروز در اوضاع نامناسب اپیدمی بیماری کرونا قرار داریم و متاسفانه فعالیت بدنی دانش آموزان کاهش یافته است، باید همکاری بین فضای مجازی و حقیقی به مرحله‌ای برسد که مکمل آموزش علمی و مهارتی دانش آموزان باشد، کمیسیون آموزش در خصوص جزئیات آموزش در فضای مجازی و تقویت کیفیت آموزش در دنیای حقیقی طی چند ماه اخیر جلسات متعددی داشته است در روزهای آینده کمیسیون موضوع ورزش و سلامتی دانش آموزان را به طور جدی پیگیری می‌کند.



بیشتر بخوانید:





نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: بی مهری به استخدام معلمان و مربیان در رشته‌های تربیت بدنی در گذشته وجود داشت اما در طی سال‌های اخیر آموزش و پرورش با تربیت نیروهای متخصص و کارآزموده از طریق دانشگاه تربیت معلم مسیری دیگر را برای کیفیت آموزش‌های علمی و مهارتی سیستم آموزشی کشور رقم زده است تا جایی که برای واحد درسی تربیت بدنی کمتر شاهد حضور معلم دیگر در سر کلاس هستیم./



خبرنگار: هدی ریسمانچی



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 337559
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار