خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/30 - 12:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
تربتی نژاد:

ضرورت رفع خلاء‌های قانونی در حمایت از محیط‌بانان/ لایحه حمایت از محیط بانان باید اصلاح شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر لزوم ایجاد تغییراتی در لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: تا مادامی که تعداد محیط‌بانان جوابگوی حفاظت از حیات وحش و مقابله با شکارچیان غیرمجاز نباشد معاضدت قضایی مشکلی از مشکلات این قشر رفع نمی‌کند.

نورمحمد تربتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت رفع خلاء های قانونی حمایت از محیط بانان را ضروری دانست و گفت: مجلس باید هر چه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان را تصویب کند تا بخشی از مشکلات محیط بانان رفع شود در واقع با تصویب این لایحه مشکلات قانونی محیط بانان در حوزه بکارگیری سلاح رفع خواهد شد.











محیط بان


 



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای حفظ بهتر حیات وحش باید حمایت مناسبی از محیط بانان صورت گیرد، افزود: بسیار ضروری است که جنبه ها و ابعاد مختلف قضایی، اداری، استخدامی و معیشتی در لایحه پیش بینی و به کمیت ها و بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان توجه شود.



خلاء‌های قانونی و کمبود امکانات نباید مانع انجام وظیفه محیط‌بانان شود



وی با تاکید بر اینکه خلاء‌های قانونی و کمبود امکانات نباید مانع انجام وظیفه محیط‌بانان شود از کمبود محیط بان در کشور انتقاد کرد و ادامه داد: کمبود محیط بان روند کاری این قشر را با مشکل مواجه و به کیفیت کار آنها آسیب وخلل وارد کرده و از سویی جان آنها را در مقابل شکارچیان غیرمجاز که روز به روز تعداد آنها در حال افزایش است در معرض خطر قرار داده است.



نمایندگان باید در صحن علنی با  اعمال تغییراتی در لایحه حمایت از محیط بانان حمایت مناسب را از محیط بانان  داشته باشند



این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه رفع کمیت‌ها در حوزه محیط زیست بهبود وضعیت این حوزه را به دنبال دارد، گفت: نمایندگان باید در صحن علنی با اصلاح و اعمال تغییراتی در لایحه مذکور حمایت مناسب را از محیط بانان مظلوم و زحمتکش داشته باشند.



معاضدت‌ قضایی از محیط بانان تنها بخشی از مشکلات آنها را رفع می کند



وی با تاکید بر اینکه با حمایت‌ قضایی از محیط بانان تنها بخشی از مشکلات آنها رفع می شود، تصریح کرد: تا مادامی که تعداد محیط بانان جوابگوی حفاظت از حیات وحش و مقابله با شکارچیان غیرمجاز نباشد معاضدت قضایی مشکلی از مشکلات این قشر رفع نخواهد کرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بنابراین برای جلوگیری از سوء استفاده شکارچیان از کمبود محیط بان و کشته شدن محیط بانان مظلوم باید برای رفع کمبود محیط بان و مشکلات معیشتی این قشر چاره اندیشی شود.



120 محیط بان جان خود را در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز در دفاع از محیط زیست کشور از دست داده اند



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه 120 محیط بان جان خود را در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز در دفاع از محیط زیست کشور از دست داده اند تعیین تکلیف سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان را مطالبه جدی مردم و قشر محیط بانی دانست و گفت: تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز می تواند منجر به کاهش صید و شکار شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 264853
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار