خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/04 - 10:41
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
میرمحمدی در صحن مجلس مطرح کرد:

ضرورت دستور وزیر کشور برای اصلاح حوزه انتخابیه شهرستان میبد/رفع آسیب‌های ناشی از توسعه صنایع آلاینده در تفت و میبد نیازمند ورود جدی وزیر صمت و سازمان حفاظت محیط زیست است

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس، ضمن درخواست از وزیر کشور برای اصلاح حوزه انتخابیه شهرستان میبد از استاندار، وزیر صمت و سازمان حفاظت محیط زیست نیز خواست تا در جهت رفع آسیب‌های ناشی از توسعه صنایع آلاینده در دو شهرستان حوزه انتخابیه‌اش به طور جدی ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در صحن مجلس روز (سه‌شنبه 28 آذر ماه) ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، در موافقت با پیشنهاد ویس کرمی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، گفت: یک بحثی را آقای ویس کرمی مطرح کردند که البته قبل از آن سایر همکاران نیز مطرح کرده بودند که ایکاش ما به همه موارد رای می‌دادیم.



نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برخلاف مخالف محترم که صحبت‌هایش در نفی شفافیت نبود و گفت باید شفاف باشد ولی وقتی در این شفافیت به موارد جرم یا موارد تخلف برخورد می‌کنیم آنجا باید پیشگیری شود و به قوه قضاییه ارجاع داده شود یا اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم که حرف درستی است و به معنای مخالفت با پیشنهاد نیست.



وی تصریح کرد: ما هر چه بتوانیم در این مباحث شفاف‌سازی بهتری داشته باشیم و در سامانه به طور کامل و جامع ثبت شود طبعا وقتی این اتفاق بیفتد مشکلات بعدی نخواهیم داشت و وقتی شفافیت جامع و کاملتری داشته باشیم خود به معنای پیشگیری است.



میرمحمدی خاطرنشان کرد: الان اینجا آقای دکتر فرمودند هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی هم ثبت شود که مشخص شود برای انجام این کار چه هدایایی داده شده و با چه اهدافی داده شده است و در کدام مسیر به هزینه گرفته شده است که پیشنهاد خوب و کمک‌ کننده‌ای است.



وی در ادامه در تذکری بیان کرد: ما از سال 90 تاکنون برای اصلاح حوزه انتخابیه‌ شهرستان میبد به دلیل اینکه یک تفسیر غلطی که توسط مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور از مصوبه هیات دولت شده است همچنان دچار مشکل هستیم بنابراین از وزیر کشور درخواست می‌کنم که برای اصلاح حوزه انتخابیه شهرستان میبد یک دستور جدی بدهد که البته بخشی از آن به فضل الهی و با پیگیری هایی که انجام شد اتفاق افتاده و امیدواریم نهایی شود و شهرستان میبد بتواند به طور یکپارچه در انتخابات جاری شرکت کند.



میرمحمدی افزود: در بحث فرمانداری ویژه نیز تاکید می‌کنم تبعیضی در استان قائل نشوند چراکه اگر تبعیضی اتفاق بیفتد می‌تواند باعث دلسردی مردم شود که در شرایط کنونی اصلا به صلاح نیست به همین دلیل مکاتبه‌ای با وزیر کشورداشتم و در این رابطه به ایشان تذکر دادم که در پاسخ گفتند به هیچ عنوان این اتفاق نخواهد افتاد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در تذکر دیگری پیرامون توسعه صنایع آلاینده در حوزه انتخابیه خود، یادآور شد: در بحث توسعه صنایع آلاینده هر دو شهرستان تفت و میبد آسیب می‌بینند و اعتراض قابل توجه مردم را در برداشته است بنابراین از استاندار، مدیرکل صمت، وزیر صمت و رییس سازمان حفاظت محیط زیست درخواست دارم در این زمینه جدی‌تر ورود پیدا کنند.



وی افزود: اخیرا ما یک التهاب جدی در شهرستان میبد به دلیل کشته شدن یکی از عزیزان اهل میبد داشتیم که ضرورت دارد همه دست به دست هم دهند مخصوصا وزارت کشور نسبت به جانمایی مهمانشهر در منطقه دیگری اقدام کند تا بعد از این شاهد تکرار این گونه اتفاقات نباشیم.



عضو مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، در پایان از موضع گیری‌های جدی امام جمعه این منطقه پیرامون این موضوع قدردانی کرد ./



پایان پیام

  • کد خبر : 373560
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار