خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 13:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
نخعی‌راد بیان کرد:

ضرورت تخصیص بودجه ملی به شهر مشهد/سرانه‌های شهری مشهد پاسخگوی نیاز زائران نیست

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه مشهد باید یک شهر ملی تلقی شده و بودجه ملی برای آن در نظر گرفته شود تاکید کرد که سرانه‌های استان خراسان رضوی و شهر مشهد پاسخگوی جمعیت کثیر زائران نیست.

علی اصغر نخعی‌راد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن تاکید بر ضرورت تعیین بودجه ملی برای شهر مشهد در تشریح جزییات این مطالبه، گفت: مشهد سالانه میزبان بیش از 20 میلیون زائر از داخل کشور است ضمن‌اینکه تعدادی از زائران نیز از دیگر کشورها به این شهر سفر می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تعداد زائران داخلی بیانگر این است که عموم مردم به طور میانگین هر 3 سال یکبار به مشهد سفر می‌کنند اما با وجود این حجم زیاد زائر سرانه‌های استان خراسان رضوی و شهر مشهد کفاف خدمت‌رسانی مناسب به زائران را نمی‌دهد کما اینکه سرانه‌های بهداشتی و خدماتی متعدد پاسخگوی نیاز این جمعیت زائر نیست.

وی یادآور شد: نیاز است که مشهد یک شهر ملی تلقی شده و بودجه ملی برای آن در نظر گرفته شود چرا که متعلق به تمام مردم کشور است بنابراین لازم است با تعیین این بودجه شرایطی فراهم شود تا بتوانیم خدمات مطلوبی را به زائران ارائه دهیم و علاوه بر ارائه خدمات بتوان ایام نگهداری از زائران را نیز افزایش داد.

نخعی‌راد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون میانگین ماندگاری زائران در شهر مشهد یک و نیم روز است که مدت بسیار کوتاهی است بنابراین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با تخصیص بودجه ملی بتوانیم شرایط ماندگاری زائران در این شهر را فراهم کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: بنده در این رابطه در صحن نیز تذکر دادم تا نمایندگان در فصل بودجه همکاری لازم را جهت لحاظ بودجه ملی برای شهر مشهد داشته باشند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379619
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار