خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 16:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سعادتی بیشه سری:

ضرورت تجدید نظر ابوظبی در مواجه با جزایر ایرانی/ تاریخ قابل تحریف نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: امارات متحده عربی در سیاست خارجی خود تجدید نظر کند و بجای پیروی از سیاست های ضدایرانی ایالات متحده، به سیاست همسایه محوری سوق پیدا کند.

مهدی سعادتی بیشه سری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از ادعای تازه امارات در مجمع عمومی سازمان ملل علیه جزایر ایرانی، گفت: ایران دارای تاریخ کهن بوده و مالکیت جمهوری اسلامی بر جزیره های تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی در اسناد و کتب این حوزه مشهود است.



نماینده مردم  بابل در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه اماراتی ها از فرصت نشست هایی که جنبه سیاسی و بین المللی دارد، به بدترین حالت ممکن استفاده می کنند و با طرح مسائل مربوط به جزایر ایرانی، فقط خودشان را در مقابل افکار عمومی دنیا قرار می دهند.



وی با تاکید بر اینکه مواضع خصمانه نسبت به جزایر سه گانه ایران صرفا برای زیر سوال بردن استقلال و حاکمیت ارضی ایران است، ادامه داد: این جزایر تا ابد بخشی از خاک ایران اسلامی هستند لذا دست هیچ غریبه ای به آنها نخواهد رسید.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک موضع ضدایرانی امارات دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی محسوب می شود و این اقدام می تواند در عرصه بین المللی تبعات منفی به همراه داشته باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: توصیه می شود امارات متحده عربی در سیاست خارجی خودش تجدید نظر کند و بجای پیروی از سیاست های ضدایرانی ایالات متحده، به سیاست همسایه محوری سوق پیدا کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368778
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار