خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/16 - 12:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ذاکر با تاکید بر اینکه مدیریت جزیره‌ای پاسخگوی نیاز مردم زلزله‌زده خوی نیست:

ضرورت تامین وسایل گرمایشی و عایق‌بندی چادرهای زلزله‌زدگان

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی مجلس، با بیان اینکه هنوز برنامه شفافی برای پیشگیری از بحران و ارائه خدمات بعد از وقوع بحران نداریم و با مدیریت جزیره‌ای سعی می‌کنیم به نتیجه برسیم بر ضرورت تامین وسایل گرمایشی و عایق‌بندی چادرهای زلزله‌زدگان خوی تاکید کرد.

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بازدید میدانی که از منطقه زلزله‌زده خوی داشته است، گفت: ستاد بحران باید برای پیشگیری از بحران و بعد از وقوع بحران برنامه اساسی و سازمان‌یافته داشته باشد و از بدو بروز بحران تا پایان نیاز به ارائه خدمات و جبران خسارات با بسیج کردن سازمان‌ها و نهادهای مرتبط نظارت مستمری بر این روند داشته باشد.



لزوم تعیین جایگاه تعریف‌شده برای مسئولان و خیرین در حوزه مدیریت بحران



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مدیریت بحران باید جایگاه مشخصی را برای مسئولان مربوطه، استانداری، نیروهای مسلح، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و گروه‌های جهادی در فرآیند امدادرسانی تعریف کند.



وی تصریح کرد: متاسفانه ما هنوز برنامه شفافی در حوزه پیشگیری از بحران و روند ارائه خدمات بعد از وقوع بحران نداریم و تنها با مدیریت جزیره‌ای سعی می‌کنیم بعد از وقوع بحران از کمک تمام بخش‌ها استفاده کنیم تا به نتیجه برسیم.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، خاطرنشان کرد: البته اقدامات تمام بخش‌ها و مسئولان برای امدادرسانی به افراد درگیر بحران درخور تقدیر است اما عدم سازمان‌دهی صفر تا صد اقدامات انجام شده از نقایص مدیریت بحران کشور است که نیاز به بررسی مجدد در سطح مسئولان تراز اول کشور دارد.



وی افزود: آنچه در بازدید از وضعیت ارائه خدمات به زلزله‌زدگان خوی مشاهده کردیم نشان می‌دهد که برپایی 100 اردوگاه در مدت زمان کوتاه اقدام سختی است که نیاز به مدیریت و نیروهای کارآمد دارد و حضور مسئولان مربوطه را می‌طلبد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون لازم است تامین امکانات و تجهیزات ویژه در قالب تهیه وسایل گرمایشی و کانکس برای زلزله‌زگان به طور جدی پیگیری شود چرا که در سرمای شدید این منطقه اسکان در چادر پاسخگوی نیاز مردم زلزله‌زده نیست و باید حداقل چادرها عایق‌بندی شوند و از تجهیزاتی که در دنیا برای زمان وقوع بحران در مناطق سردسیر بکار گرفته می‌شود، استفاده کنیم.



عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تسهیل و تسریع روند ارائه خدمات در این منطقه در گروی این است که در هر اردوگاه 3 نفر به عنوان رابط بین مردم و مسئولان تعیین شوند تا مردم در این شرایط برودت هوا با مشکلات جدی مواجه نشوند. از سوی دیگر باید مدیریت واحدی در این زمینه شکل بگیرد تا با نظارت دقیق مانع از تحمل رنج ناشی از سرما و گرسنگی برای زلزله‌زدگان شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 356679
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار