خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/20 - 14:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
بهروزی‌فر:

شدت وقوع سیلاب در فومن و شفت در 100 سال گذشته بی‌سابقه بوده است/بازسازی پل‌های تخریب‌شده این هفته به پیمانکار سپرده می‌شود

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس، با بیان اینکه شدت وقوع سیلاب و خسارات ناشی از آن در فومن و شفت در 100 سال گذشته بی‌سابقه بوده است به تشریح روند فعالیت دستگاه‌‎ها جهت جبران خسارات در این منطقه پرداخت.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده حوزه انتخابیه خود، گفت: این میزان خسارات ناشی از وقوع سیلاب در این منطقه در طول 100سال اخیر بی‌سابقه بوده است که بخش زیادی از آن در فومن و بخشی هم در شفت ایجاد شده است.



نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دلیل وقوع این سیلاب ویرانگر در این منطقه، ادامه داد: باران شدیدی که در این منطقه بارید از کوه‌ها و جنگل‌ها به سمت شهرها و روستاها سرازیر شده و باعث شد بافت روستاها و زیرساخت‌ها از بین بروند و آسفالت و راه‌های داخل بافت و دو مورد هم پل ارتباطی محور اصلی منتهی به جاده و داخل روستاها نیز تخریب شوند. همچنین در حوزه کشاورزی نیز آسیب‌های جدی به کشاورزان وارد شده است کما اینکه  در مزارع آبگرفتگی ایجاد شده و رسوبات و سنگریزه‌ها محصولات را از بین برد و باغ‌های چای برخی مناطق روستایی هم در اثر رانش تخریب شدند. از سوی دیگر آب زیادی وارد منازل مردم شد و مشکلاتی را برای اهالی روستاها ایجاد کرد.



بهروزی‌فر تصریح کرد: به دنبال جاری شدن سیلاب استاندار، معاون عمرانی استاندار، مسئولانی از دستگاه‌های مربوطه و مدیرانی که از اعضای اصلی ستاد مدیریت بحران هستند در این منطقه حضور پیدا کردند و بازدید میدانی داشتند و با همراهی و همدلی به ارائه خدمات مورد نیاز پرداختند.



وی افزود: با توجه به اینکه میزان خسارات وارد شده در این منطقه زیاد است کارها به کندی پیش می‌رود و امیدواریم با هماهنگی که بین دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه در این زمینه وجود دارد مشکل عبور و مرور حل شود، همچنین از طریق خدمات زیربنایی که دستگاه‌های خدمات‌رسان ارائه دادند موارد محدودی که باقی مانده است نیز در دو روز آینده حل شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بر اساس پیگیری‌های مستمر فرماندار و درخواستی که ارائه دادیم، تاکید ما براین است که دستگاه‌ها تا زمانی که کار خود را به اتمام نرسانده‌اند، این منطقه را ترک نکنند.



وی افزود: هم‌اکنون شرایط بحرانی خاصی در این منطقه ایجاد شده است و باید برای رفع مشکلات ایجاد شده از قانون مدیریت بحران استفاده کرد و دستگاه‌ها مجازند بر اساس این قانون اقدام به موقع انجام دهند، چراکه در اینجا قوانین عادی نمی‌توانند راهگشا باشند و دستگاه‌ها باید متناسب با قانون مدیریت بحران کارخود را انجام دهند.



عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تاکنون دستگاه‌ها با استقرار در این منطقه برخی نقاط تخریب شده را ترمیم کرده‌ و به دلیل تخریب پل اصلی جهت تسهیل در تردد گذرگاه موقتی در محور اصلی ایجاد کرده‌اند، ضمن‌اینکه براساس وعده‌ای که داده شده است قرار بر این شده که راهداری پروژه ساخت پل‌ها را این هفته به پیمانکار بسپارد تا کار ساخت و ساز این بخش را هم آغاز کنند. /



پایان پیام

  • کد خبر : 371285
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار