خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/27 - 10:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسن نژاد:

شاخص‌های پرداخت کمک معیشتی اصلاح شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاخص‌های مناسبی برای پرداخت کمک معیشتی ندارد و این معیارها باید اصلاح شد.

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مکانیسم دولت برای پرداخت کمک معیشتی، گفت: از آنجایی که دولت از ابتدا علاقه‌ای به پرداخت کمک معیشتی نداشت -زیرا گرانی بنزین با هدف تامین کسری بودجه و کاهش مصرف سوخت صورت گرفت- به همین دلیل در پرداخت آن دقت کافی و لازم را به کار نمی‌برد، در واقع اگر افراد به دنبال اجرای درست برنامه‌ای باشد، می‌توانند راهکار اجرای دقیق آن را بیابند اما در صورتی که تمایلی به آن نداشته باشند با بهانه های بسیار از اجرای جامع و درست سرباز می زنند.



نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس افزود: افرادی از دریافت کمک معیشتی محروم شدند، که کارمند بوده و حقوق آنها در سامانه‌های دولت موجود است حال در این شرایط بسیاری از آنها پس از اعتراض با پیامی مواجه شدند مبنی بر اینکه به دلیل دریافت حقوق 20 میلیون تومانی، یارانه بنزین به آنها پرداخت نمی شود، حال این سوال مطرح است که چگونه دولت اطلاعات دقیقی از پرداخت حقوق کارمندان نداشته و دریافتی آنها را رقم‌های غیر واقعی درج می‌کند.



وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد شاخص دولت برای پرداخت کمک معیشتی از میانگین گردش حساب افراد در زمان مشخصی به دست می آید در واقع گردش حساب را به عنوان درآمد افراد در نظر می‌گیرند.



گردش مالی به درآمد افراد ارتباطی ندارد



این نماینده مردم در مجلس دهم در مثالی تفاوت گردش مالی و درآمد افراد را توضیح داد: فردی خودروی 50 میلیونی خود را می فروشد- که در شرایط فعلی خودروی گرانی نیست- در نتیجه 50 میلیون تومان به حساب فروشنده واریز می‌شود اما به دلیل بروز برخی مشکلات در روند سند زدن فروشنده مجدداً مبلغ واریزی را به حساب خریدار بازمی‌گرداند و خودروی خود را به فرد دیگری می فروشد در این شرایط گردش مالی فروشنده حدود 100 میلیون می شود درحالیکه واریز این وجوه به معنای درآمد فرد نیست.



عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه گردش مالی حساب به درآمد افراد ارتباطی ندارد، اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاخص‌های مناسبی برای پرداخت کمک معیشتی ندارد زیرا جابجایی پول در بسیاری موارد، اقتضای شغل افراد است، دولت در سال 99 باید این معیارها را اصلاح کند.



مقاومت دولت در برابر تغییر شاخص های پرداخت یارانه بنزین توجیه‌پذیر نیست



حسن نژاد با بیان اینکه مقاومت دولت در برابر تغییر شاخص های پرداخت یارانه بنزین توجیه‌پذیر نیست، تصریح کرد: بسیاری هستند که یارانه نقدی دریافت می کنند اما از دریافت کمک معیشتی محروم هستند حال این سوال مطرح می‌شود، دولت با کدام معیار به این افراد یارانه نقدی می‌پردازند اما آنها را از دریافت کمک معیشتی محروم کرده است؟/



پایان پیام

  • کد خبر : 296098
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار