خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/08 - 16:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کریمی:

سهم اقتصاد ملی ما در حوزه دریا تنها ۱۰ درصد است

نماینده مردرم اراک در مجلس گفت: ۶۰ درصد جمعیت جهان در شهرهای ساحلی زندگی می کنند و سهم اشتغال دریا محور در کشورها بسیار بالا بوده ولی سهم اقتصاد ملی ما در حوزه دریا در کشور ایران تنها ۱۰ درصد است.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و رییس کمیته صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی در نشست ستاد معین اقتصاد دریا و صنایع دریا محور استان مرکزی با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: کمبود شدید شناور برای تعاملات با کشورهای همسایه شمالی در دریای خزر از جمله مهمترین مشکلات کشور به شمار می‌رود.



نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنوب کشور سواحل طولانی وجود دارد و این ظرفیت بزرگ مغفول واقع شده‌ است، ادامه داد: ۶۰ درصد جمعیت جهان در شهرهای ساحلی زندگی می کنند و سهم اشتغال دریا محور در کشورها بسیار بالا بوده ولی سهم اقتصاد ملی ما در حوزه دریا در کشور ایران تنها ۱۰ درصد است.



وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه سواحل مکران تاکیداتی داشتند و این سواحل بهترین ظرفیت برای دسترسی به اقیانوس هند و آبهای آزاد است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امید است با بهره برداری از خط راه‌آهن ریلی سرخس جهشی در اقتصاد ملی دریا محور و ترانزیت کالا ایجاد شود، افزود: اساسنامه ایجاد سازمان توسعه مکران به مجلس ارائه شده و ایجاد این سازمان میتواند ظرفیتی برای توسعه سواحل جنوبی تبدیل شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 370748
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار