خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/12 - 15:08
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
فاضلی:

سردار رادان امنیت سیستان و بلوچستان را به صورت ویژه مد نظر قرار دهد/ ورود اسلحه غیرمجاز از مرزها کنترل شود

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود اسلحه غیر مجاز به حوزه انتخابیه خود، گفت: از شورای امنیت ملی کشور و فرماندهی انتظامی آقای رادان درخواست دارم توجه خاصی به منطقه سیستان و بلوچستان که دارای مرزهای مشترک با سایر کشورها است داشته باشد.

ملک فاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ضمن عرض تسلیت بابت شهادت یکی از اعضای شورای شهرستان سیب، گفت: شب گذشته یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان سیب واقع در سوران در مقابل منزلشان به دست گروهی ناشناس به شهادت رسیده اند، این مسئله باید از ابعاد مختلف با اولویت در نظر گرفتن ایجاد امنیت مورد توجه قرار بگیرد.



 نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امنیت و سلامت از اولویت‌های هر جامعه‌ای است، افزود: برای تامین امنیت باید زمینه و زیر ساخت‌های آن در همه جای کشور به ویژه در استان‌های مرزی فراهم شود و این مهم جز در تقویت نیروی انتظامی ممکن نخواهد بود.



وی با انتقاد از کمبود مقر نیروی انتظامی در حوزه انتخابیه خود، تصریح کرد: امنیت در حوزه انتخابیه اینجانب به دلیل کمبود مقر نیرو انتظامی، عدم نیروی انسانی کافی و همچنین کمبود امکانات زیر سوال رفته است و آنچه در حوزه امنیت شایسته مردم این شهرستان است فراهم نمی‌شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در بسیاری از شهرستان‌های سیستان وبلوچستان شاهد قتل‌هایی هستیم که کمتر در سایر استان‌ها رخ می‌دهد، یکی از دلایل آن به عدم حضور نیروی انتظامی بر می گردد و پاسگاه‌ها به تناسب نیاز  نبود و حتی وسایل حمل و نقل مناسب در اختیار نیروهای انتظامی قرار نمی‌گیرد.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وسعت گسترده این استان مرزی کشور، تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان مرز مشترک با پاکستان دارد و به همین دلیل شاهد ورود اسلحه غیر مجاز در این استان هستیم و ناامنی در جامعه سیستان و بلوچستان نظاره‌گر هستیم.



وی با بیان اینکه اسلحه اگر برای ایجاد امنیت است باید در دستان دادستان و نیروهای امنیتی درحال انجام وظیفه باشد، در غیر اینصورت موجب کشتار و ناامنی خواهد بود، اظهار داشت: به وفور شاهد رشد اسلحه غیر مجاز در استان سیستان و بلوچستان هستیم از طرفی باید توجه داشته باشیم اسلحه مجاز وغیرمجاز طوری کنترل شود که تامین امنیت کند نه سبب کشتار باشد متاسفانه همین مسئله دلیل شده تا شاهد قتل‌های متعددی باشیم.



نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید امنیت در همه جای کشور ایجاد شود، گفت: از فرماندهی نیروی انتظامی درخواست دارم تا جلسه‌ای با حضور با ایشان برگزار شود و در حوزه انتخابیه بنده که در حدود ۵۲۰ هزار جمعیت دارد و به دلیل مسافت طولانی میان پاسگاه‌های انتظامی مردم نمی‌توانند با آنان در ارتباط باشند راهکار مناسبی ارائه کنند.



فاضلی یادآور شد: هنگامی که خلاء امنیتی در جامعه احساس شود افراد ناآگاه و یا ضد امنیت کشور به راحتی به کشتار مردم اقدام می‌کنند؛ از شورای امنیت ملی کشور و فرماندهی انتظامی آقای رادان درخواست دارم توجه خاصی به این منطقه داشته باشند منطقه‌ای که دارای 36 هزار کیلومتر وسعت و حدود520 هزار نفر جمعیت فقط در سراوان، سیب، سوران و مهرستان  و وجود تنها ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک حوزه انتخابیه اینجانب با کشور پاکستان؛ با تمام این شرایط از همه جهات  توجه خاصی می طلبد.



این نماینده مجلس ادامه داد: بی تردید مسئولان نیروی انتظامی باید از چند جهت به حوزه انتخابیه اینجانب توجه ویژه داشته باشند، نکته نخست اینکه باید به اندازه کافی پاسگاه‌های نیروی انتظامی در شهرستان‌های سیستان وبلوچستان و سایر استان‌های مرزی ایجاد شود، از طرفی دیگر اینکه نیروی انسانی و نظامی که در این پاسگاه‌ها وجود دارد باید به لحاظ تسلیحات تجهیزات و خودرو مجهز باشند و نکته مهم دیگر اینکه تامین زندگی فردی که جان خود را در دست گرفته و به جامعه خدمت می‌کند فراهم شود و خون این شهدای عزیز را پاس بداریم.



فاضلی در پایان خاطر نشان کرد: امروز در شهر سیب  به دلیل از دست دادن قدوس سنجری آشفتگی خاصی وجود دارد و از دست رفتن این شخص یک عارضه جبران ناپذیر است، مسئولان نیروی انتظامی باید شرایطی را فراهم کنند تا جامعه ما در امنیت کامل باشد بدیهی است که بسیاری از افراد دست نشاندگان دشمن تمایل به ایجاد ناآرامی در استان‌های مختلف را دارند به خصوص در شرایطی که انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 375659
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار