خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/08 - 18:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
تاکید عنابستانی بر لزوم سرو سامان دادن به دستفروشان در معابر شهرها:

ساماندهی دستفروشان از نظر مالی به نفع آنها خواهد شد

رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی ساماندهی دستفروشان را به معنای جمع آوری آنها  ندانست و گفت: لازم و ضروری است مشاغل خرد به ویژه شغل‌های دستفروشی را سروسامان دهیم و تردیدی در این مهم نیست، این شغل جزو مشاغل اجتماعی است که اگر سامان داده نشود، تبعات اجتماعی مختلفی هم به دنبال خواهد داشت.

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد سروسامان دادن دستفروشی در مترو و معابر عمومی، گفت: لازم و ضروری است مشاغل خرد به ویژه شغل‌های دستفروشی را سروسامان دهیم و تردیدی در این مهم نیست، این شغل جزو مشاغل اجتماعی است که اگر سامان داده نشود، تبعات اجتماعی مختلفی را به دنبال خواهد داشت.



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس ساماندهی دستفروشان را به معنای جمع کردن آنها ندانست و افزود: در هیچ جای دنیا مسیر کسب درآمد افراد ضعیف جامعه بسته نمی‌شود بلکه به آنها کمک کرده و فرصت‌ ادامه فعالیت را برای دستفروشان به صورت ضابطه بندی ایجاد می‌کنند اما به شکلی که این افراد بتوانند حاصل دسترنج خود را بدون تشریفات واسطه گری و پرداخت مالیات، پرداخت محل اجاره و …. بدست بیاورند.



رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: دستفروشان باید به واسطه شهرداری‌ها ساماندهی شوند و کنترلی از سوی این سازمان شهری بر عملکرد آنها صورت بگیرد تا به وسیله سایر افراد استثمار نشوند، به اعتقاد بنده چنین تکلیفی در شهرداری‌ها به عنوان وظیفه وجود دارد و واحدهای متولی باید وظایف خود را در این راستا انجام داده و افرادی که واقعا دستفروش هستند با کسانی که به استثمار گروهی دلال و زیاده‌خواه درآمده‌اند شناسایی و فرقی بین آنها باشد تا امکان ادامه فعالیت برای آنها فراهم شود.



گفتنی است؛ در چند روز گذشته، سعیدبیگی مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در خصوص جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برخی با درج آگهی در سایت‌ها و قیمت روزی ۸۰۰ هزار تومان دستفروش استخدام می‌کنند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 369088
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار