خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/03 - 14:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحتی:

سازمان سنجش بدون اخذ نظر داوطلبان زمان کنکور ارشد را تعیین کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد، گفت: سازمان سنجش باید پس از اخذ نظرات داوطلبان کنکور ارشد 99 درباره زمان برگزاری آن تصمیم‌‎گیری کند که این مسئله رعایت نشده و مشکلات عدیده‌ای برای داوطلبان ایجاد کرده است.

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اطلاع رسانی دیر هنگام سازمان سنجش کشور درباره تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد، اظهار کرد: متأسفانه سازمان سنجش بدون اطلاع قبلی زمان آزمون کارشناسی ارشد را از خردادماه به 29 فروردین و پس از آن به اردیبهشت‌ماه تغییر داد.



نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضروت دارد سازمان سنجش درباره علت تغییر چند باره زمان کنکور کارشناسی ارشد پاسخگو باشد، افزود: حتی برخی داوطلبان عنوان می‌‎کنند که سرفصل دروس، ضرایب دروس و منابع درسی تعیین شده برای کنکور کارشناسی ارشد نیز دست خوش تغییر شده که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.











فرهاد فلاحتی


 



وی با تأکید بر اینکه سازمان سنجش باید با اخذ نظرات داوطلبان نسبت به هر موضوعی تصمیم گیری کند، ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس به ویژه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر مطالبات داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد خواهند بود.



فلاحتی افزود: بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد سال 99 در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی هستند که با تعیین زمان فعلی برای برگزاری آزمون ارشد، نمی‌‎توانند در امتحانات پایان ترم دانشگاهی خود حاضر شوند، لذا سازمان سنجش باید با اخذ نظر داوطلبان نسبت به تعیین زمان برگزاری آزمون اقدام کند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این موضوع را رصد خواهد کرد و استماع دلایل سازمان سنجش به این موضوع ورود جدی خواهد داشت.



به گزارش خانه ملت، بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، پیش از این زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ فروردین‌ تعیین شده بود که این زمان به روزهای چهارشنبه ۳ و پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۹۹ تغییر می‌یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 295542
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار