خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/11 - 12:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی با اشاره به ابلاغ قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ضعف مهارت آموزی در کشور را جبران می‌‎کند

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ضعف مهارت آموزی در کشور را جبران می‎‌‌کند، گفت: امروز که اساسنامه این سازمان ابلاغ شده نظارت خواهیم داشت این مصوبه به صورت دقیق اجرا شود تا تأثیر مثبتی بر حوزه اشتغال داشته باشد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ابلاغ قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط رئیس مجلس، اظهار کرد: نداشتن اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از دغدغه‌هایی بود که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مربیان و مهارت آموزان داشتند و کمیسیون آموزش با آسیب شناسی از نقاط ضعف با بازدیدهای میدانی صورت گرفته برای ارتقای مهارت آموزی در کشور اقدامی مهم انجام داد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی این مصوبه کاهش ساعات مربیان بوده که مجبور بودندبیش از 44 ساعت در هفته در مراکز آموزش فنی و حرفه ای حضور داشته باشند اما با این مصوبه 24 ساعت آموزش و 6 ساعت پژوهش برای این مربیان در نظر گرفته شد تا آن ها در زمینه به روز رسانی آموزش های خود نیز مطالعات جدید داشته باشند.



فلاحی تصریح کرد: در تمام دنیا، آموزش های مهارتی با محوریت سازمانی توسعه می‌یابد که این امکان با فرصت اصلاح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای انجام خواهد شد. ما در کشور نیاز به آموزش های مهارتی داریم و باید با نظارت بر اجرای این قانون این ظرفیت را پیش ببریم.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز آمار بالایی از فارغ التحصیلان بیکار در کشور وجود دارد که با رجوع به سازمان آموزش فنی و حرفهای در پی مهارت آموزش و ملحق شدن به بازار کار هستند و ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای خلأ مهارت آموزی در کشور را می‌تواند جبران کند و بر اساس آماری که از مسئولان سازمان فنی و حرفه ای در کمیسیون آموزش ارائه کردند، ۵۷ درصد جویندگان کار پس از آموزش در سازمان آموزش فنی و حرفه مشغول به کار شدند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375635
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار