خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/30 - 15:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی:

رویکرد روابط خارجه دولت جدید، گسترس تعاملات با کشورهای همسایه باشد

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: رویکرد سیاست خارجی کشور، اولویت گسترش روابط با همسایگان بوده و این موضوع به شکل عملی در حال پیگیری است و باید در دولت چهاردهم به طور جد پیگیری شود.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با تاکید بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان در دولت چهاردهم، گفت: دیدگاه جمهوری اسلامی درباره موضوع ارتباط با کشورهای همسایه منطقی و ثابت بوده و بنای کشورمان ارتباط با همه ملت ها به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورمان از اوایل پیروزی انقلابی ارتباط ویژه ای با کشور های منطقه بخصوص همسایگان خود داشته است که در سال های اخیر با تلاش های شهید آیت الله رییسی و شهید امیرعبداللهیان سطح تعامل با کشورهای همسایه گسترش یافت.

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل نفوذ کشور های فرا منطقه‌ای و تحریک گر مانند آمریکا و برخی از کشور های اروپایی این بود که همواره در راستای اختلاف افکنی بین کشور همسایه تلاش کرده و به اختلافات موجود دامن زدند تا اهداف استعماری خود را پیش ببرند.

سلیمی بیان کرد: در رویکرد جدید سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اولویت گسترش روابط با همسایگان بوده و این موضوع به شکل عملی در حال پیگیری است و باید در دولت چهاردهم به طور جد پیگیری شود.

وی بیان کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی و ظرفیت بالای اقتصادی و کشور های منطقه نیاز به گسترش روابط با همسایگان داریم.

سخنگوی هیات رییسه مجلس یادآور شد: کشور های منطقه نباید اجازه دهند امنیت عمومی جنوب غربی آسیا تحت تاثیر دسیسه های کشور های فرا منطقه ای قرار بگیرد و با یکدیگر باید برای تامین امنیت منطقه همراهی و همکاری داشته باشند./

پایان پیام 

  • کد خبر : 380582
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار