خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/17 - 16:06
  • زمان مطالعه : 13 دقیقه
سرویس : فرهنگی
40 سالگی انقلاب:

روحیه خودباوری و استقلال طلبی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قبل از انقلاب وارد کننده فولاد بودیم و این درحالی بود که گنج داشتیم اما روی این گنج فقیرانه می‌خوابیدیم.

شهباز حسن پور بیگلری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره انقلاب 57 بود تاکنون دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته گفت: بررسی دستاوردهای سیاسی، اجتماعی و صنعتی و حقوقی می‌تواند تا حدودی روشن کننده این باشد که انقلاب اسلامی ما در ابعاد مختلف کارهای بسیاری در حد اعجاز انجام داده است. اولین دستاورد حاکمیت اسلام بر پایه ولایت مطلق فقیه است. یعنی اعتماد 100 درصد به مردم و واگذاری انتخابات به آنها است. در کجای دنیا سراغ دارید که هر سال یک انتخابات باشد آن هم انتخاباتی که با رای و نظر مردم باشد. این انتخابات باعث شد تا دنیا بداند ایران به دنبال کسب استقلال است.



نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: این استقلال برخواسته از خواسته‌های بر حق مردم است. در همین راستا آنچه که باید امروز به آن افتخار کنیم، خود باوری و تقویت روحیه جوانان است که شعار ما می‌توانیم را سر دادند. زمانی که جوانان به این روحیه رسیدند، خود را در دنیا باور کردند.



استکبار و دشمنان داخلی سعی کردند تا پمپاژ یاس و نا امیدی در کشور داشته باشند 



وی ادامه داد: ایران در دنیا شانزدهمین کشور است اما در بحث فناوری‌های علمی، نانو و هوافضا جزء 10 کشور اول دنیا هستیم هرچند که استکبار و دشمنان داخلی سعی کرده تا پمپاژ یاس و نا امیدی در کشور داشته باشند و زمانی که مشکل کوچکی پیش می‌آید آن را بزرگ می‌کنند چراکه ایران دشمنان قسم خورده‌ای دارد که از نظام جمهوری اسلامی سیلی خورده‌اند. در طول 500 سال گذشته اگر تاریخ ایران را مطالعه کنید، اولین مرحله‌ای است که جنگی تمام عیار بر کشور تحمیل شده و یک سانتیمتر از خاک این کشور به دشمن داده نشده است.



روحیه خودباوری باعث اشاعه الگوی استقلال طلبی شده



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه این روحیه خودباوری و فرزندانی که امام با فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی بارآورد باعث شد امروز اشاعه الگوی استقلال‌طلبی باشیم تصریح کرد: ما پرچمدار ضد سلطه در دنیا شدیم. در قاره آفریقا هم بروید می‌بینید که از ایرانیان به عنوان مردان مقاومی صحبت می‌شود که به دنبال اشاعه استقلال طلبی هستند و زیر بار سلطه در طول تاریخ نرفتند.



بعد از انقلاب اسلامی بود که اشاعه مقاومت‌گرایی هویت‌خواهانه اسلامی و تقویت محور مقاومت یعنی تبدیل فلسطین به مسئله اول جهان اسلام است



وی عنوان کرد: همه این موارد جزء افتخارات ایران است. شکستن هیمنه آمریکا مهمترین اقدامی بود که از سوی جوانان انجام شد. برای اولین بار در دنیا کسی به نام امام خمینی پیدا شد که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. شبی که صدام به دستور آمریکا و اسرائیل به ایران حمله کرد و با چند ده فروند هواپیما کشور را بمباران کرد، امام فرمودند یک دزد آمده سنگی پرتاب کرده و فرار کرده است. همین باعث شد تا جوانان به آن خودباوری برسند و از همه مهمتر بعد از انقلاب اسلامی بود که اشاعه مقاومت‌گرایی هویت‌خواهانه اسلامی و تقویت محور مقاومت یعنی تبدیل فلسطین به مسئله اول جهان اسلام است.



حسن پور ادامه داد: هیچ کسی جز امام راحل جرات نداشت بگوید آخرین جمعه روز ماه رمضان را روز قدس نامگذاری می‌کنیم و یا گفتند هر کسی اگر یک سطل آب روی اسرائیل بریزد، نابود خواهد شد. اسرائیلی که به عنوان ژاندارم اصلی در منطقه، تمام کشورهای حوزه خلیج فارس از آن می‌ترسیدند و باج می‌دادند اما امروز خوشبختانه شاهدیم که جوانان در لبنان و فلسطین با دست خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح می‌ایستند و هر بار که به اسرائیل به آنها حمله کرده منجر به شکست شده است.



بیداری اسلامی یعنی فرهنگ امروز در منطقه شکل گرفته و همه نگران بیداری و هویت اسلامی هستند



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه الهام بخشی هویت‌گرایانه انقلاب در غالب بیداری اسلامی بسیار مهم است گفت: بیداری اسلامی یعنی فرهنگ امروز در منطقه شکل گرفته و همه نگران بیداری و هویت اسلامی هستند. اتحاد بین مسلمانان نیز موضوع مهم دیگر است به طوری‌که می‌بینید هر سال در مکه مسلمانانی که برای ادای فریضه حج به مکه مشرف می‌شوند در راهپیمایی‌های باشکوهی که توسط بعثه مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، شرکت می‌کنند و پیام آزادی‌خواهی ما به سراسر جهان می‌رسد.



حسن پورافزود: دستاوردهای انقلاب بسیاری از افراد را به زباله‌دان تاریخ فرستاد از جمله کسانی که باعث ترورهای کوری مانند ترور دانشمندان بودند و گروه‌هایی مثل فداییان خلق و منافقین که به دنبال اهداف خود بودند، با خروش ملت برای همیشه به فراموشی سپرده شدند.



تقویت توان دفاعی و بازدارندگی مهمترین دستاورد انقلاب است



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: تقویت توان دفاعی و بازدارندگی مهمترین دستاوردی است که به دست آمده است مردم هنوز فراموش نکردند که در جنگ تحمیلی، حداقل امکانات را داشتیم حتی سیم خاردار نیز به ما نمی‌فروختند اما امروز آمریکایی‌ها می‌گویند حاضریم بر سر موشک‌های قاره‌پیمای شما مذاکره کنیم و این همان شعار و جمله "ما می‌توانیم" است که امام در جوانان تقویت کردند و مقام معظم رهبری هر بار در دیدار با نخبگان و وزرای دولت‌ها به بحث مسائل علمی و دست‌یابی به مسائل روزدنیا اشاره می‌کنند. اخیرا نیز در دیدار با برخی از نخبگان کشور فرمودند شما باید به دنبال فناوری‌های روز دنیا در اقصی نقاط باشید اما با خودباوری نه اینکه متکی و وابسته به آنها شوید.



امنیت پایدار مرهون حضور ملت ایران است



وی اظهار داشت: امنیت پایدار دستاورد دیگر انقلاب است. امروز در هوا، دریا و زمین امن‌ترین کشور منطقه هستیم به طوری‌که دوست و دشمن به آن اعتراف می کند و این برای ما بسیار مهم است بنابراین آنچه که باید به آن توجه ویژه شود این است که امنیت مرهون حضور ملت است. بنده در ابتدای انقلاب فرمانده بسیج بودم و فراموش نمی‌کنم که مردم شهرستان سیرجان در دسته‌ها، گروهان و گردان‌های مختلف سازماندهی می‌شدند و هر شب امنیت مردم و شهر به عهده یکی از صنوف بود. موفقیت‌هایی که در جنگ داشتیم مرهون حضور مردم و امنیتی که توسط این مردم به کشور اهدا شد بوده است.



اشراف اطلاعاتی ایران در دنیا بی نظیر است



نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه اشراف اطلاعاتی در حدی است که هواپیما را در آسمان رصد کرده و ناروی اشرار معروف را به زمین می‌کشاند گفت: زمانی که در آسمان متوجه می‌شود که در دام فرزندان انقلاب افتاده، در خاطرات خود می‌گوید که یک لحظه تصمیم گرفتم که خود را از هواپیما پرت کنم اما دیدم که این امکان نیز از بنده گرفته شده است. این اشراف اطلاعاتی بسیار منحصر به فرد است و باید قدر آن را بدانیم.



حسن پور تصریح کرد: در حوزه دفاعی همیشه اعلام کردیم که به دنبال جنگ نبوده و نیستیم چراکه ما مردمی اهل گفتگو هستیم. اگر در مسائل دفاعی این مسائل عنوان می‌شود فقط برای حفظ و حراست از مردم و مرزهای کشور است چراکه مرزهای کشور حکم ناموس را دارد و باید از آن دفاع کنیم.



به بیش از 50 کشور دنیا تسهیلات نظامی می‌فروشیم



وی عنوان کرد: در حوزه تسلیحات و تجهیزات نظامی همانطور که دنیا نیز می‌داند، به بیش از 50 کشور دنیا تسلیحات نظامی می‌فروشیم و یکی از صادرات ما به دنیا برحسب درخواست دولت‌ها، صادرات تجهیزات نظامی پیشرفته و ارزان قیمت است و این آمادگی را داریم که برای امنیت شهروندانشان این وسایل را تامین کنیم.



امروز با افتخار می‌گوییم که آمادگی این را داریم که مستشارانمان را در همه حوزه‌ها به همه کشورهای مسلمان بفرستیم و عزت و اقتدار مسلمانان را حفظ کنیم



این نماینده مردم اظهار داشت: در کنار شهر سیرجان شرکتی به نام مس سرچشمه وجود دارد که قبل از انقلاب آمریکایی‌ها در اینجا به عنوان مستشار می‌آمدند و مبلغی را علاوه بر حقوق و مزایایی که در فیش حقوقی آنها بود، به عنوان حق توحش می‌گرفتند یعنی می‌گفتند ما با وحشی‌ها زندگی می کنیم اما امروز با افتخار می‌گوییم که آمادگی این را داریم که مستشارانمان را در همه حوزه‌ها به همه کشورهای مسلمان بفرستیم و عزت و اقتدار مسلمانان را حفظ کنیم. ما مثل آمریکایی‌ها نیستیم که مستکبر باشیم. هر کجا که ایرانی‌ها حضور پیدا می کنند آرامش بخش هستند. پیام ایرانی ها پیام آرامش، صلح، صمیمیت به دنیا است که در بحث مستشاران نظامی در دنیا به اثبات رساندیم.



تعمیرات بالاترین رده لوکوموتیو در سیرجان



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در سیرجان تعمیرات بالاترین رده لوکوموتیوهای کشور را داریم درحالی‌که در گذشته موتور لوکوموتیو حمل مسافری و باری بسته بندی می‌شد و به هلند یا فرانسه ارسال می‌شد و همین باعث خروج ارز از کشور می‌شد. خوب است که خبرنگاران از طراحی و ساخت هواپیماهایی که در داخل ساخته می‌شود و در بعد مسائل آموزشی آن را بررسی کنند. جمله‌ای که دنیا را به شگفتی واداشت، نشاندن پهپاد آخرین سیستم آمریکایی‌ها در ایران بود. چند سال گذشته اما هنوز آمریکایی‌ها نفهمیدند که با چه فناوری توانستیم این پهپاد را سالم به زمین بنشانیم و این جزء افتخارات جوانان ایرانی است.



ایران آخرین تکنولوژی و به روز ترین پهباد های دنیا را با ارزان ترین قیمت در اختیار کشورهای منطقه و اقصی نقاط دنیا قرار می‌دهد



امروز بخشی از فضای منطقه در اختیار ایران قرار دارد



وی با بیان اینکه امروز بخشی از فضای منطقه در اختیار ایران قرار دارد تصریح کرد: پرتاب موشک‌های ایرانی نیز دستاورد دیگری است و اقدامات خوبی انجام شده است. به همه کشورهای دوست و همسایه اعلام می‌کنیم که به دنبال پهپادهای گران قیمت آمریکایی نروید چراکه ایران آخرین تکنولوژی و به روز ترین پهپادهای دنیا را با ارزان ترین قیمت در اختیار کشورهای منطقه و اقصی نقاط دنیا قرار می‌دهد که ساخت آن توسط جوانان ایرانی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود و ربطی به مسائل نظامی ندارد.



این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: آنچه از سوی بسیجیان انجام می‌شود و امروز در بحث فناوری روز دنیا بی‌ترمز عمل می‌کنند، به گفته مقام معظم رهبری اینها آتش به اختیار در برابر دشمن هستند در حالی که در برابر دوست، مهربان‌ترین افراد همین بسیجیان هستند.



امروز از مترقی‌ترین قوانین حقوقی اسلام ناب برخوردار هستیم



حسن پور با تاکید بر اینکه بررسی دستاوردهای انقلاب در حوزه حقوق قضایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد گفت: امروز از مترقی‌ترین قوانین حقوقی اسلام ناب برخوردار هستیم که در کنار متهم حتما باید وکیل حضور داشته باشد حتی اگر متهم اعلام کند نمی‌توانم وکیل بگیرم اما نظام موظف است برای او وکیل بگیرد و لایه‌هایی که فرد از لحظه‌ای که مراجعه می‌کند تا لحظه‌ای که پرونده او تعیین تکلیف می‌شود، چندین مرحله می‌توانست مطالب خود را از بازرسی تا ماده 477 دادخواست را به اطلاع شخص رئیس دستگاه قضا قرار دهد.



قانون اساسی، خون بهای شهدای مظلوم از جمله شهید بهشتی است



وی ادامه داد: قانون اساسی، خون بهای شهدای مظلوم از جمله شهید بهشتی است. قانون اساسی ضمن اینکه توسط بهترین و خبره‌ترین علمای حوزه و دانشگاه تهیه شد، به تایید مردم نیز رسید. در رفراندوم جمهوری اسلامی بیش از 98 درصد ملت، رای آری دادند و این یکی از افتخارات بسیار خوب در حوزه حقوقی و قضایی است.



این نماینده مجلس اظهار داشت: باید سعی کنیم به سمتی حرکت کنیم که به سوی حبس‌زدایی و یا پیش‌بینی مجازات‌های جایگزین حبس است و شاید کمتر کسی به این مثال توجه کند. فردی متهم بوده و قاضی گفته برای جرمت باید چند اصله درخت بکاری و یا گفته شده باید آنچه که شریعت از شما خواسته در حفظ احکام تلاش کنید یعنی قوه قضاییه بیشتر به دنبال انسان سازی است تا اینکه بخواهد زندان را پر کند.



سیرجان صادرکننده برق کشور



حسن پور با اشاره به اینکه در حوزه نفت، گاز و پالایشگاه دستاوردهای خوبی کسب شده اظهار داشت: قبل از انقلاب برخی روستاها اصلا برق نداشتند اما امروز سیرجان با هزار کیلومتر فاصله از پایتخت به عنوان صادر کننده برق به حساب می‌آید یعنی 2 نیروگاه 500 مگاواتی در یک شهرستان وارد مدار شده و در حال ساخت سومین نیروگاه هستیم و بیش از 85 درصد مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر و 70 درصد مردم کرمان از نعمت گاز یعنی انرژی سبز برخوردار هستند.



در گذشته وارد کننده فولاد بودیم و این درحالی بود که گنج داشتیم اما روی این گنج فقیرانه می‌خوابیدیم



وی تاکید کرد: در گذشته وارد کننده فولاد بودیم و این درحالی بود که گنج داشتیم اما روی این گنج فقیرانه می‌خوابیدیم. امروز معدن گل گوهر سیرجان، گوهرزمین سیرجان، آلومالی شماره یک تا 6 را داریم. حتی تا 10 سال بعد از انقلاب خام فروشی سنگ را داشتیم و به صورت کلوخه به چین و اردن می‌فرستادیم اما امروز تنها جایی که زنجیره فولاد تکمیل شده، در شهرستان سیرجان است و انقلاب فولادی و صنعتی صورت گرفته است و مردم ما تصمیم گرفتند از آب، زمین و هوا برای خود تولید ثروت کنند.



کرمان در آینده به قطب فولادی کشور تبدیل خواهد شد



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: ما امروز از اینکه سنگ آهن را تبدیل به خردایش کرده و خردایش را به کنسانتره کردیم و آن را تبدیل به گندله و سپس به آهن اسفنجی تبدیل کردیم و به شمش و در نهایت شمش را به میلگرد تبدیل کردیم. یعنی تمام مراحل فراوری را پشت سر گذاشتیم و ارزش افزوده را برای مردم ایجاد کردیم. در آینده استان کرمان به عنوان قطب فولادی کشور تبدیل خواهد شد البته در این بخش کوتاهی شده و مسائل آنگونه که هست به مردم گفته نشده است.



به دنبال رفع فقر مطلق در چهلمین سال انقلاب هستیم تا آن را از چهره زیبای جمهوری اسلامی بزداییم



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: ما به دنبال رفع فقر مطلق در چهلمین سال انقلاب هستیم تا آن را از چهره زیبای جمهوری اسلامی بزداییم. قبل از انقلاب بیمه تامین اجتماعی را جدی نگرفته بودیم شاید درصد کمی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند اما امروز در کشور جمهوری اسلامی بیش از 50 درصد مردم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و بیش از 90 درصد نیز تحت پوشش بیمه‌ها هستند.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در سیرجان 67 درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و سرجمع 115 درصد تحت پوشش بیمه‌ها هستند یعنی 15 درصد از مردم ما که قبل از انقلاب نمی‌دانستند بیمه چیست، امروز از 2 بیمه استفاده می‌کنند و شاید آن 5 درصد نیز به دلیل کاهلی بیمه نیستند اما باید گفت که آمادگی این را داریم که آنها را تحت بیمه کارگری ساختمانی و قالی‌بافان و روستایی قرار دهیم. در همه حوزه‌ها کارهای بسیاری صورت گرفته و برای اینکه کشاورزان و روستاییان گلایه نکنند به فکر بیمه روستاییان و کشاورزان نیز بودیم. این در حالی است که چهره برخی روستاها از شهرها از نظر توسعه بسیار بهتر است. /



پایان پیام

  • کد خبر : 273597
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار