خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/26 - 16:19
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
میرزایی با اشاره به نزدیک شدن به فعالیت های انتخاباتی احزاب:

رسانه‌ها و مطبوعات باید درباره اهداف و عملکرد احزاب و تشکل ها توضیح بخواهند

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی موضع گیری ها درباره فعالیت احزاب می گویند فرد نباید متعلق به حزب یا جریان خاص باشد و وابستگی به حزب افراد را محدود می‌کند و افراد بایدبرای مردم کار کنند.

جلال میرزایی  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به نقش احزاب پاسخگو در انتخابات و بعد از آن گفت:  احزاب در کشور ما از آن جایگاه و کارکردهایی که احزاب در سایر کشورها دارند، برخوردار نیستند، علت آن هم برمی گردد به اینکه نظام انتخاباتی ما بر مبنای حزب نیست.



وی افزود: حتی در مناسبت های مختلف در برخی موضع گیری ها شاهد هستیم که می گویند فرد نباید متعلق به حزب یا جریان خاص باشد.مثلاً این گفتمان ترویج می شود که وابستگی به حزب درست نیست  افراد را محدود می‌کند و افراد بایدبرای مردم کار کنند. این برای مردم کار کردن را درست در تقابل با تعلقات حزبی قرار می‌دهند و این خودش یک سری مشکلات را ایجاد کرده است.



بیشتر بخوانید:





 



نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه متاسفانه یکی از ضعف‌هایی که احزاب و تشکل‌های سیاسی در کشور ما دارند این است که حرف زیاد می‌زنند و صرفا کلی‌گویی می‌کنند، مطرح کرد: وقتی به انتخابات نزدیک می شویم واقعیت این است که خیلی از کاندیداهایی وارد عرصه رقابت می شوند، حزبی نیستند و به عنوان فرد مستقل شرکت می‌کنند و وقتی مجلس تشکیل می‌شود ما تقریباً با یک طیف مستقلی در مجلس مواجه هستیم .



وی ادامه داد: افرادی که بیشتر روی وعده و وعیدهای محلی کار کردند؛ در سطح کلان به کسی پاسخگو نیستند ، وارد مجلس می‌شوند نهایتا در دور بعد که می خواهند نامزد انتخابات مجلس شوند  با عدم اقبال مردم مواجه می شوند و پرونده آنها بسته می‌شود.



عضوکمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: حزب، یک تشکل، احزاب یا انجمن‌ یا جناح‌های سیاسی نمی توانند در قبال کسانی پاسخگو باشند که آنها خودشان را مستقل تعریف کردند و مستقل به رقابت ورود کردند.



وی با بیان اینکه کار حزبی در کشور ما متاسفانه به دلایل مختلف جا نیافتاده است و فرهنگ آن هنوز در بین افراد وجود ندارد، تاکید کرد: در این مجلس که یک موازنه ای بین طیف ها بوده است ؛ هم مستقلین، هم اصلاح طلبان و هم طیف اصولگرایان وجود داشتند تقریبا هیچ کدام در اکثریت نبودند.



حزب، یک تشکل، ،انجمن‌ یا جناح‌های سیاسی نمی توانند در قبال کسانی پاسخگو باشند که آنها خودشان را مستقل تعریف کردند و مستقل به رقابت ورود کردند.



میرزایی خاطرنشان کرد: به نظر من اینکه هرکدام از احزاب و تشکل های سیاسی باید به نوبه خودش کارنامه اش را  ارائه بدهد، عملکرد خود را برای مردم تشریح کند و توضیح بدهد و به نوعی ابهاماتی که راجع به عملکرد احزاب است باید پاسخ بدهند و این یک انتظار معقول و کاملاً درست است.



رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رویکردی که رسانه‌ها و انتظاری که سایر مطبوعات دارند  معقول است و باید از احزاب و تشکل ها بخواهند که عملکرد خودشان را توضیح دهند، اگر انتقادی است جواب به این انتقادات را بدهند،به نظرم تا الان که در حال نزدیک شدن به ثبت‌نام و شروع رقابت های انتخاباتی هستیم ،این کار ،کار به جا و درستی است./



پایان پیام 

  • کد خبر : 286607
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار