خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/10/29 - 14:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رستمیان:

ردیف ها و تبصره های فاقد عملکرد از بودجه 98 حذف می شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 98 می گوید این کمیسیون مانع تکرار ردیف ها و تبصره هایی که فاقد عملکرد در سنوات گذشته بوده،  می شود.

علی رستمیان عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، گفت: اعضای کمیسیون هنوز برای عوارض خروج از کشور تصمیم گیری نکردند.



این درحالی است که هفته گذشته کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 موضوع عوارض خروج از کشور برای زائران تصمیم گیری کردند، به گفته محمدمهدی مفتح سخنگوی این کمیسیون مقرر شد عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات در سال آینده مطابق قانون سال 98 اخذ شود؛ زائران اربعین که 24 شهریور 98 تا 12 آبان از مرزهای زمینی به کشور عراق می روند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.











چهارمین نشست خبری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۳۹۸


 



دبیر کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 با اشاره به برخی ردیف ها و تبصره هایی بودجه سنوات گذشته که فاقد عملکرد بودند، بیان داشت: در گزارش نظارتی دیوان محاسبات کل کشور از عملکرد دولت در بودجه سال 97 مشخص شد ردیف ها و تبصره هایی از سال 93 تا سال 97 تکرار شده است که عملکرد آنها صفر است.



نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: اعضای کمیسیون در نظر دارند ردیف ها و تبصره هایی که عملکردی در سنوات گذشته نداشته اند را شناسایی کنند  و مانع تکرار آنها در سند مالی سال آینده کشور شوند، چرا که قانونی که سود و زیانی برای دولت ومردم ندارد نباید برای اجرا ابلاغ شود.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در گزارش نظارتی دیوان محاسبات آمده که در 6 ردیف بودجه درآمد غیر واقعی دیده شده که سنوات متمادی در قانون بودجه سنوات مختلف آمده و از سال های 93 تا 97 بالغ بر 10 تبصره و بند فاقد عملکرد بوده است.



رستمیان در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به هدف اشتغالزایی در قانون بودجه سنواتی، گفت: بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان از سه منبع برای اشتغال زایی اعتبار دیده شده که طبق گفته دیوان محاسبات تا کنون 5 هزار میلیارد تومان آن تحقق یافته است.



عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، بیان داشت: اشتغالزایی در بخش هزینه ها دیده شده است که کمیسیون هفته آینده به آن ورود می کند، تلاش داریم ضمانت هایی اجرایی برای آن در نظر بگیریم و با افزایش نظارت مجلس بر آن، اشتغال آفرینی در سال آینده عملیاتی شود.











اشتغالزایی مددجویان


 



لازم به ذکر است که در لایحه بودجه سال 98 ، از دریف(28-55000) اعتبار 3 هزار میلیارد تومان و از ردیف(23) جدول تبصره (14) اعتبار 2 هزار و 116 میلیارد تومان برای اشتغالزایی لحاظ شده است، همچنین تقریبا 10 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه به منظور اشتغالزایی برداشت می شود، این درحالی است که دولت در 8 ماهه نخست سال در این زمینه عملکرد قابل دفاعی ارائه نکرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 271965
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار