خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/23 - 11:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انتقاد عنابستانی از گسترش قاچاق پوشاک در کشور:

راهکارهایی که می‌تواند قاچاق بازار پوشاک را کساد کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در واکنش به قاچاق ۱.۵میلیارد دلاری پوشاک، گفت: گاهی قاچاق کالا نشات گرفته از کمبود ظرفیت تولید داخلی است و پاسخگوی نیازهای کشور نیست، بر همین اساس کمبود نیازهای کشور به واسطه قاچاق تامین می‌شود؛ باید تدابیری برای آن اندیشید تا به ساختار اقتصادی کشور لطمه وارد نشود.

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به قاچاق ۱.۵میلیارد دلاری پوشاک، گفت: یکی از آفت‌های اصلی تولید به خصوص نظام اقتصادی یک کشور سالم مسئله قاچاق کالا است، در کشور ما قاچاق کالا به شدت افزایش یافته است، به ویژه در کالاهایی که ظرفیت تولید داخلی آن وجود دارد؛ قاچاق لطمات سنگینی به عرصه تولیدات وارد می‌کند.



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس با انتقاد از قاچاق معکوس در تولید و صادرات پوشاک، افزود: گاهی قاچاق کالا نشات گرفته از کمبود ظرفیت تولید داخلی است و پاسخگوی نیازهای کشور نیست، بر همین اساس کمبود نیازهای کشور به واسطه قاچاق تامین می‌شود؛ باید تدابیری برای آن اندیشید تا به ساختار اقتصادی کشور لطمه وارد نشود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: لباس و پوشاک جزو کالاهایی هستند که کشور ظرفیت تامین آنها را دارد؛ تولیدکنندگان لباس و پوشاک داخلی جزو بهترین تولیدکنندگان دنیا هستند و امروز بسیاری از آنها توانایی صادرات تولیدات خود را به کشورهایی همچون ترکیه و کشورهای اروپایی دارند، در چنین شرایطی ما شاهد شکل گیری قاچاق معکوس هستیم.



وی در ادامه یادآور شد: زمانی که شاهد رشد قاچاق معکوس هستیم از کشورهایی همچون ترکیه و حتی کشورهای آسیایی این قاچاق صورت می‌پذیرد که این مسئله لطمه شدیدی به تولید می‌زند. در سال‌های اخیر میزان ورود غیر قانونی کالا بسیار کم شده است اما رقم ۱.۵ میلیارد دلار قاچاق پوشاک رقم بسیار بالایی است.



رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تدابیری برای مقابله با قاچاق در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه باید تدابیر کارآمد و مبارزه جامعی با قاچاق صورت بگیرد و در کنار آن معرفی همه جانبه، تولیدات و برندهای پوشاک داخلی شکل بگیرد تا هم مردم از کالاهای داخلی استفاده کرده و به سمت مصرف کالای غیرقانونی نروند و همچنین شاهد عدم رونق بازار کالای قاچاق داخلی باشیم.



عنابستانی در پایان خاطر نشان کرد: متولیانی که با مسئله قاچاق مبارزه می‌کنند باید محکم‌تر در برابر این مسئله ورود کرده تا تولید داخلی سر و شکل خود را پیدا کند./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 369805
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار