خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/18 - 14:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شیخی زاده:

رئیس جمهور منتخب، پزشک خانواده را به عنوان یک دغدغه جدی در سراسر کشور اجرا کند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه یکسان‌سازی بیمه سلامت زمینه را برای استقرار هر چه قوی تر و منسجم تر پزشک خانواده فراهم می کند، گفت: امیدواریم رییس جمهور منتخب، که همواره چالش بیمه های سلامت و موضوع پزشک خانواده جزو دغدغه‌هایشان بود پزشکی خانواده را در سراسر کشور اجرایی کند تا ناعدالتی و هزینه های سنگین درمان کاهش یابد.

محمد رسول شیخی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه یکسان‌سازی بیمه سلامت می‌تواند زمینه را برای استقرار هر چه قوی تر و منسجم تر پزشک خانواده فراهم کند، گفت: با ایجاد یک نظام بیمه‌ای واحد، می‌توان به راحتی مردم را در نظام پزشک خانواده ثبت‌نام و خدمات مورد نیاز را به همه ارائه کرد.

 وی با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده می‌تواند به عنوان مکمل یکسان‌سازی بیمه سلامت عمل کند و با ارائه خدمات اولیه درمانی توسط پزشک خانواده، بار مراجعه به بیمارستان‌ها و متخصصان را کاهش دهد، ادامه داد: از این طریق می توان هزینه‌های سلامت را کنترل کرد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس دوازدهم یادآور شد: با وجود چالش‌های موجود، اجرای عدالت در یکسان‌سازی بیمه سلامت و وجود پزشک خانواده می‌تواند گام مهمی برای ارتقای نظام سلامت و تحقق عدالت در دسترسی به خدمات درمانی با کیفیت باشد تا بهبود سلامتی افراد افزایش و نابرابری های سلامتی در جامعه به کمترین میزان ممکن برسد.

شیخی زاده افزود: امیدواریم رییس جمهور منتخب، که همواره چالش بیمه های سلامت و موضوع پزشک خانواده جزو دغدغه‌هایشان بود پزشکی خانواده را در سراسر کشور اجرایی کند تا ناعدالتی و هزینه های سنگین درمان کاهش یابد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380372
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار