خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 16:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایری:

دولت در پرداخت مطالبات گندمکاران تعلل نکند/وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم جهت کشت قراردادی را بطور کامل اجرا کند

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس با بیان اینکه دولت نباید برای پرداخت مطالبات گندمکاران و تعیین نرخ این محصول بیش از این تعلل کند، گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران باعث می‌شود تا سطح زیر کشت این محصول استراتژیک کاهش پیدا کند.

عبدالجلال ایری نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عدم پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار، گفت: گندم همواره به عنوان یکی از محصولات استراتژیک در راستای تامین امنیت غذایی کشور محسوب شده و از این رو خرید تضمینی آن در دستورکار دولت قرار دارد و باید این محصول با قیمتی مناسب و کارشناسی شده خریداری شده است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال زراعی جاری نرخ خرید تضمینی گندم از 11 هزار و 500 تومان به 15 هزار تومان افزایش پیدا کرد و این امر باعث شد تا کشاورزان محصول خود را به دولت تحویل دهند، ادامه داد: متاسفانه پرداخت کامل مطالبات کشاورزان گندم‌کار تا کنون انجام نشده و این امر باعث شده تا برای کشت در سال زراعی جدید آمادگی کامل را نداشته باشند.



وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش شرکت بازرگانی دولتی سهم استان گلستان از گندم خریداری شده علی رغم خشکسالی در این استان 5 و نیم درصد بوده است، ادامه داد: تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران باعث می‌شود تا سطح زیر کشت این محصول استراتژیک کاهش پیدا کند.



نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید هرچه سریع‌تر مطالبات کشاورزان را بر اساس نرخ 15 هزار تومانی اعلام شده پرداخت کند تا برای کشت مجدد آماده شوند، تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس نرخ محصولاتی مانند گندم باید تا پیش از آغاز فصل کشت اعلام شود تا بتوانند برای کشت مجدد تصمیم‌گیری نمایند.دولت نباید برای پرداخت مطالبات گندمکاران و تعیین نرخ این محصول بیش از این تعلل کند . از طرف دیگر در استانهایی همچون گلستان که چهار سال بصورت متولی با سیل و خشکسالی مواجه هستند ،  وزارت جهاد کشاورزی بایستی اقدامات لازم جهت کشت قراردادی را بطور کامل اجرا نماید ، تا کشاورزان عزیز بتوانند با توجه به آسیب‌های چند ساله از وقوع بلایای طبیعی ، زمین های کشاورزی را برای کشت سال آتی آماده کنند./



  پایان پیام

  • کد خبر : 367994
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار