خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/08 - 16:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه با تاکید بر اینکه ورزش همگانی نقش موثری در سلامت دارد؛

دولت‌ها در توسعه ورزش نقش بی بدیلی دارند/ مسائل اقتصادی بر روی مسائل ورزشی تاثیر می‌گذارد

رئیس کمیته تربیت بدنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقش دولت‌ها در توسعه ورزش بی بدیل است، گفت: بی تردید مسائل اقتصادی بر روی همه موضوعات مختلف تاثیر گذار می‌گذارد، در بحث ورزش ما نیازمند انگیز و اراده جدی در خصوص تغییر سبک زندگی هستیم.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آمار رو به رشد  افرادی که در زندگی خود توجه لازم به ورزش ندارند، گفت: ما در دو حوزه فرهنگ ورزش و هزینه کرد دچار مشکل هستیم، مردم باید به این باور برسند که هزینه کرد در حوزه ورزش یعنی تضمین سلامتی جامعه و از طرفی به هر میزان که ورزش همگانی توسعه یابد شاهد کاهش هزینه‌های درمانی نیز خواهیم بود، بخشی از دلایل رونق ورزش در کشور به فرهنگ جامعه باز‌می گردد، با اهمیتی که به حوزه ورزش قائل هستیم باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود به سمت توسعه ورزش همگانی پیش برویم.



سهم 27 صدم درصد ورزش در بودجه افزایش داشته است 



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، به نقش دولت‌ها در توسعه ورزش اشاره کرد و گفت:  در چند سال اخیر تلاش شد سهم ورزش از بودجه دولتی افزایش پیدا کند، در حال حاضر در بودجه 1403 و لایحه برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ا‌ی به مسئله ورزش شده است، سهم 27 صدم درصد ورزش از سهم 9 درصد به 10 درصد ارتقاء پیدا کرد و بالغ بر 19 هزار میلیارد تومان به اعتبارات این حوزه افزوده شد که با تخصیص 40 درصد به ورزش دانش آموزی و 60 درصد ورزش و جوانان گام بلندی برای کمک و حمایت از عرصه کشور شکل خواهد گرفت.



رئیس کمیته تربیت بدنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش می‌تواند نقش پایه‌ای در توسعه ورزش همگانی داشته باشد، تصریح کرد: ورزش خانواده‌ با محوریت مدارس می‌تواند در مسیر توسعه قرار بگیرد،  ورزش خانواده حلقه‌های توسعه ظرفیت اصلاح سبک زندگی است.



ورزش خانواده یکی از ضروری ترین مسیرهای توسعه ورزش در کشور است



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ورزش خانواده یکی از ضروری‌ترین مسیرهای توسعه ورزش در کشور است، اظهار داشت: بی تردید مسائل اقتصادی بر روی همه موضوعات مختلف تاثیر می‌گذارد، در بحث ورزش ما نیازمند انگیزه و اراده جدی در خصوص سبک زندگی هستیم.



 سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهادها و وزارتخانه‌های مختلف باید پاسخگوی بی توجهی به ورزش جامعه باشند، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه اگر صد در صد بودجه اختصاص داده شده را در حوزه ورزش  پرداخت کند، بی‌تردید مشکلات ما در بخش ورزش رفع خواهد شد. وزارتخانه‌‌هایی همچون آموزش و پرورش، علوم، وزارت ورزش و جوانان در توسعه ورزش همگانی نقش دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375460
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار